خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

عدم اعتماد به دشمن و عدم اتکا به بیگانگان تضمین‌کننده پایداری پیشرفت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۴۱۴

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: با وجود آن که تعامل موثر با کشورهای مختلف، راهبرد محوری سیاست خارجی ایران بوده و هیچ تعارضی با اهتمام جدی برای صیانت از مرزهای استقلال ندارد، اما عدم اعتماد به دشمن و عدم اتکا به بیگانگان تضمین‌کننده پایداری پیشرفت است.

به گزارش ایلنا، علی باقری که برای برگزاری هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی به ازبکستان سفر کرده است، در ملاقاتی کوتاه با مدیران دانشگاه شرق‌شناسی تاشکند، از اتاق ایران در آن دانشگاه بازدید و در جمع مدیران، اساتید و دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این بازدید گفت: توفیقات ایران طی ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف با وجود تحریم‌های آمریکا، نشانه توان، تخصص و تعهد جوانان ایرانی است.

وی با اشاره به برخی از مصادیق پیشرفت‌های ایران در چهار دهه گذشته، علی‌رغم فشارها و تحریم‌ها، اظهار داشت: رمز موفقیت جوانان ایرانی در تبدیل تهدید تحریم‌ به فرصت پیشرفت، اعتماد به نفس جوانان ایرانی است.

به گفته باقری، با وجود آن که تعامل موثر با کشورهای مختلف، راهبرد محوری سیاست خارجی ایران بوده و هیچ تعارضی با اهتمام جدی برای صیانت از مرزهای استقلال ندارد، اما عدم اعتماد به دشمن و عدم اتکا به بیگانگان تضمین‌کننده پایداری پیشرفت است.

وی ادامه داد: ایران و ازبکستان با داشتن تعلقات فرهنگی و تمدنی مشترک و جوانان با استعداد، می‌توانند نقشه راه تعامل در زمینه‌های مختلف را تدوین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز