خبرگزاری کار ایران

مالکی در گفت‌وگو با ایلنا:

سفرهای مقام‌های دیپلماتیک و امنیتی ایران به کشورهای منطقه تلطیف‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۹۶۰

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به سیاست کلانی که در جهت حفظ منافع ملی خود و منافع ملت خود دارد؛ حضور برخی جریانات را در پیرامون مرزهای خود برنمی‌تابد.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با «سفرهای منطقه‌ای وزیر امور خارجه و دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان به کشورهای پاکستان و عراق و تاثیر آن بر روابط عمیق میان تهران و همسایگان»، گفت: مستحضرید که ما روابط استراتژیک و راهبردی با عراق و پاکستان داریم، این به معنای آن است که اگر اتفاقاتی هم در مسائل مرزی رخ دهد، طبیعی است که تاثیر چندانی بر روابط عمیق این دو کشور نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران با توجه به سیاست کلانی که در جهت حفظ منافع ملی خود و منافع ملت خود دارد؛ حضور برخی جریانات را در پیرامون مرزهای خود برنمی‌تابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این مساله بارها و بارها در جلسات متعددی که با مسئولان عراقی و پاکستانی برگزار شده، مطرح شد و نگاه ایران و خواست ایران از همسایگان خود به اطلاع طرف‌های مقابل رسیده است. ضمن اینکه این دو کشور خودشان هم به نوعی قربانی تروریسم‌اند و قطعا با نگاه ایران موافق هستند.

وی ادامه داد: در نتیجه حضور مقامات امنیتی و دیپلماتیک ما در عراق و پاکستان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، ما از این رفت و آمدهای دیپلماتیک که بتواند تضمین‌کننده امنیت مرزهای ما باشد، استقبال می‌کنیم و از آن طرف هم طبیعی است که از برخی شیطنت‌هایی که صهیونیست‌ها یا کشورهای مختلف ممکن است در منطقه داشته باشند، جلوگیری می‌شود.

مالکی در واکنش به این مساله که گفته می‌شود «بعد از عملیات اخیر ایران علیه تروریست‌ها روابط با همسایگان دیگر مانند قبل نخواهد شد»، تاکید کرد: اصلا چنین چیزی نیست، ما با هر دو کشور به‌ویژه با پاکستان یک رابطه دیرینه تاریخی داریم، باید توجه کنیم که خود پاکستان هم قربانی تروریسم است به این خاطر که دو عملیات خطرناک تروریستی در این کشور رقم خورد که در یک مرحله ۵۰ تن از علمای پاکستانی و در مرحله بعدی ۲۶ تن از ارتشی‌های پاکستان کشته شدند، لذا به همین خاطر بنده می‌گویم خود پاکستان هم قربانی تروریسم است و با این مساله برخورد مناسبی خواهد داشت.

وی افزود: وزیر خارجه پاکستان  هم گفت که برخی می‌خواهند بین ما دو کشور اختلاف ایجاد کنند که ما اجازه نخواهیم نداد. این خودش خط بطلانی است بر جریاناتی که می‌خواهند میان کشورهای اسلامی و ایران فتنه انگیزی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در رابطه با ترمیم روابط با عراق بعد از حمله اخیر گفت: یک سری مواضع به نظر من طبیعی است اما سفر آقای احمدیان به عراق قطعا تلطف‌کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز