خبرگزاری کار ایران

هرمزگان در امنیت سرمایه‌گذاری رتبه یک را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۶۲۶

استاندار هرمزگان گفت: رشد اقتصادی بر اساس شاخص‌های اقتصادی است و استان هرمزگان با تحقق ۵/۸ درصدی رشد اقتصادی توانست از نظر میزان تحقق رشد اقتصادی رتبه اول را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست خبری خود گفت: در ابتدای دولت سیزدهم استان هرمزگان با حوادث طبیعی همراه بود، زلزله‌ ۶ ریشتری و ۲ سیل بزرگ حادث شد که رئیس‌جمهور در این مناطق حضور پیدا کردند.

وی افزود: مصوباتی در دور اول سفر رئیس‌جمهور داشتیم که ابتدا ۱۶۰ مصوبه بود که نهایتا به ۱۷۴ مصوبه رسید که تا امروز ۱۲۴ مصوبه تماما انجام شده است و حدود مجموعه ۱۴۸ مصوبه پیشرفتی حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته و فقط ۵ مصوبه وجود دارد که پیشرفت زیر ۲۵ درصد دارد.

استاندار هرمزگان گفت: حدود هزار و ۳۰۰ پروژه از ابتدای دولت تکمیل و به مردم تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: فاز سوم بندر شهید رجایی و بندر تخصصی خمیر افتتاح شد که حدود یک میلیون ظرفیت جابه‌جایی را افزایش داده است.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: رشد قابل توجهی را در آبزی‌پروی و راه‌ها داشته‌ایم.

دوستی گفت: در شهرستان بشاگرد تمام راه‌های روستایی ما حدود ۱۳۵ کیلومتر بوده است که تا پایان امسال به ۱۲۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند که از کل‌ راه‌های این چند سال بیشتر است.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم محیط اقتصادی را پرورش دهیم، دست‌یابی به امنیت سرمایه بسیار مهم است و اسناد نشان می‌دهد که هرمزگان در امنیت سرمایه‌گذاری رتبه یک را دارد. متاسفانه استان هرمزگان در شاخص فقر و فلاکت رتبه اول را داشته است که خوشبختانه یک صعود ۸ پله‌ای را داشته ‌ایم.

دوستی اظهار داشت: رشد اقتصادی بر اساس شاخص‌های اقتصادی است و استان هرمزگان با تحقق ۵/۸ درصدی رشد اقتصادی توانست از نظر میزان تحقق رشد اقتصادی رتبه اول را کسب کند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: اگر بخواهم مسئله اصلی را بیان کنم؛ دو حوزه آب و آموزش است که رشد بیش از ۵۰ درصدی آب ‌شیرین‌کن‌ها را شاهد بودیم؛ در ابتدای دولت حدود ۴۰۰ روستا را آبرسانی می‌‌کردیم‌. سد بشاگرد و ایجاد آب شیرین‌کن‌های جدید باعث شد این عدد کاهش پیدا کند.

وی افزود: حوزه بعدی آموزش است، استان هرمزگان در ۳ حوزه در مهارت آموزی، شورای آموزشی برتر و شهرستان برتر که میناب بود اول شد.  در حوزه فنی و حرفه‌ای تمهیداتی اندیشه شده است و امسال هم هنرستان‌هایی طراحی کردیم که انیمیشین را آموزش دهند.

دوستی بیان کرد: باید تکلیف خودمان را در خصوص انسان و محیط زیست روشن کنیم که توانسته‌ایم بر اساس برنامه ششم ۵۶ درصد به این مهم دست پیدا کنیم، در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۱۰۰ هزار درخت کاشت داشتیم که امسال ۲ میلیون کاشت درخت انجام داده‌ایم و برای سال آینده هم حدود ۳ میلیون درخت خواهیم کاشت که این کار تنها با دولت محقق نشده است، NGO ، سمن‌ها و سازمان‌ها و نهادها پای کار آمدند. فاضلاب بندرعباس که از دغدغه‌های اصلی مردم بوده در این دولت آغاز شده است و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد در این بخش بسته شده و این بدون یک ریال بودجه دولتی بوده است.۳  فاز این پروژه به پایان رسیده است و ۳ فاز دیگر در حال تکمیل است.

وی تاکید کرد: یک طرح بزرگ بدون ریالی از بودجه دولتی و مسئولیت‌های اجتماعی انجام شده است چراکه هم به سلامت مردم معتقدیم و هم این‌که خلیج فارس خانه ماست و همان‌طور که برای وجب به وجب آن جان داده‌ایم باید برای محیط زیست‌اش هم تلاش کنیم‌.

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: نزدیک به ۶۰۰ واحد در استان احیا شده است و بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سفر اول رئیس‌جمهور تسهیلات اختصاص پیدا کرد که استان توانست حدود صددرصد تسهیلات را جذب کند‌.

وی افزود: صرفا راه و آب کشیدن چه فایده دارد که فرزندان ما روی آسفالت بیکار قدم بزنند. باید شغل برای فرزندان‌مان ایجاد کنیم.

دوستی بیان کرد: ۱۰۳۲ پروژه به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و ۳۸۵ پروژه به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی‌اش آغاز خواهد شد. اگر عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک را هم کنار بگذاریم، ۸ میلیارد دلار بحث ارزی در نفت و معادن و گاز دستاورد خواهیم داشت. وضعیت مسکن در بندرعباس خوب است.

وی ادامه داد: دو بیمارستان تخصصی کودکان و یک بیمارستان فوق تخصصی بستک را در دور دوم رئیس جمهور افتتاح خواهیم کرد که مجموعا ۱۹۰ تختخوابی خواهند بود. مهم‌ترین پروژه ورزشی آغاز عملیات اجرایی میناب است. دو بخش بزرگ از خط گازی سیریک و میناب به افتتاح می‌رسد. ۴ فاز نیروگاه اتمی سیریک به پایان رسیده است و افتتاح خواهد شد. این نیروگاه ۵ هزار مگاواتی است و در کلاس جهانی قرار دارد.

در ادامه معاونت استانداری استان هرمزگان درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در این استان گفت: انتخابات الکترونیک نداریم، به صورت تعرفه‌‌ای و با احراز هویت است و هزار و ۴۵۰ شعبه اخذ رأی با دارا بودن تمامی زیر ساخت‌ها آمده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز