خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای در نشست خبری پایان سفر:

۲۳۴ میلیارد تومان اعتبار به منظور تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان بوشهر در نظر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۲۲۴

رئیس قوه قضاییه گفت: بالغ بر ۲۳۴ میلیارد تومان اعتبار به منظور تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان بوشهر، در نظر گرفته شد که ظرف دو سال تخصیص یابد.

به گزارش ایلنا، از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری پایان سفر به استان بوشهر، اظهار کرد: بالغ بر ۲۳۴ میلیارد تومان اعتبار به منظور تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان بوشهر، در نظر گرفته شد که ظرف دو سال تخصیص یابد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در جریان سفر به عسلویه، مشکل اسناد مالکیت اراضی و املاک چند هزار نفر از ساکنان این منطقه مرتفع شد که این امر موجب شادی و شعف مردم عسلویه شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: باید برای حل مشکل فلر‌هایی که در عسلویه می‌سوزد و هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ زیست‌محیطی خسارت‌زا هستند، تدبیری اتخاذ شود و دولت باید در این زمینه اقدامی کند.

رئیس دستگاه قضا گفت: در خصوص عوارضی که طبق قانون دستگاه‌ها و بنگاه‌های آلاینده مستقر در عسلویه باید پرداخت کنند و تاکنون از این کار سرباز زده بودند، اختلافی بین «محیط زیست» و «استاندار» د و همان دستگاه‌ها و بنگاه‌های مزبور وجود دارد که با پیگیری‌های دادگستری بوشهر مقرر شد در حد همان مقداری که اختلاف وجود ندارد، دستگاه‌های و بنگاه‌های آلاینده، عوارض قانونی خود را پرداخت کنند تا در مسیر جلوگیری از آلودگی بیشتر عسلویه به کار برده شود.

رئیس عدلیه بیان داشت: برای تجهیز امکانات و بکارگیری نیروی قضایی و اداری و بهبود وضعیت ابنیه و ساختمان‌های مراکز و مراجع قضایی استان بوشهر باید اقدام عاجلی با کمک مسئولان استانی صورت گیرد. همچنین برخی زندان‌های استان نیز به لحاظ تراکم جمعیت کیفری و کمبود امکانات، با مسائلی مواجه‌اند که باید برای رفع آن‌ها اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: در جریان سفر امروز به استان بوشهر، مصوبات سفر مردادماه سال گذشته را نیز مورد ارزیابی قرار دادیم و متوجه شدیم که وضعیت انبار‌های گمرکات و بنادر و سازمان اموال تملیکی استان بوشهر بهبود پیدا کرده است و حسب گزارش اعلامی، طی مدت اخیر، بیش از ۴ هزار میلیارد تومان از اموال بلاتکلیف در استان بوشهر به فروش رسید که این امر قابل تقدیر است.

رئیس دستگاه قضا گفت: وضعیت انبار‌های گمرکات و اموال توقیفی و تملیکی استان بوشهر نسبت به گذشته، ارتقاء پیدا کرده است؛ البته یک الی دو انبار در این استان هنوز وضعیت مطلوبی ندارند و تعدادی موتور سیکلت و ماشین‌های سبک و سنگین در آن‌ها وجود دارد که در جریان سفر امروز دستور داده شد، هر چه زودتر این انبار‌های محدود نیز ساماندهی شوند.

رئیس عدلیه گفت: یکی از مشکلات در استان بوشهر، مسئله ته‌لنجی‌هاست؛ برخی کالا‌های ته‌لنجی که وارد شهر‌ها می‌شوند به سبب عدم برخورداری از شناسه، ممکن است به عنوان کالای قاچاق شناسایی و توقیف شوند؛ در این زمینه مقرر شد وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات تدابیر مقتضی را اتخاذ نماید تا مردم بوشهر نیز که اقتصادشان با دریا گره خورده متضرر نشوند؛ البته ممکن است کسانی بخواهند از این وضعیت سوءاستفاده کنند و کالای قاچاق وارد کنند که باید این مقوله نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز