خبرگزاری کار ایران

مخبر در دیدار وزیر امور خارجه فیلیپین:

شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک، بهترین فرصت برای توسعه مناسبات اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۴۸۵

در دیدار وزیر امور خارجه فیلیپین با معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور، بر بهره گیری کامل از این مناسبت تاریخی برای توسعه روابط اقتصادی، همپای روابط خوب سیاسی تاکید شد.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر در این دیدار، با اشاره به گستره تاریخی روابط دو کشور، حجم مبادلات تجاری موجود را نامطلوب دانست و تاکید کرد: باید با فعال سازی بخش خصوصی دوطرف و رفع موانع گسترش مبادلات اقتصادی، وضعیت فعلی را تغییر دهیم.

وی ظرفیت های ایران در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، کشاورزی و پتروشیمی را بستری مناسب برای توسعه روابط عنوان کرد و افزود: مبادلات بانکی و حمل و نقل دو چالش مهم برای تعاملات اقتصادی است که دو کشور می توانند با ایجاد بسترهای لازم این موانع را از پیش روی بردارند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین خواستار افزایش تلاش ها و همکاری های بین المللی در راستای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

انریکه مانالو، وزیر امورخارجه فیلیپین نیز در این دیدار، مواضع دو کشور را در خصوص رخدادهای بین المللی بسیار به هم نزدیک دانست و ضمن قدردانی از حمایت های گذشته، خواستار تداوم این حمایت ها در سازمان های بین المللی از فیلیپین شد.

وی با اشاره به اینکه فیلیپین نیز تمایل بسیاری برای توسعه روابط اقتصادی با ایران دارد، افزود: در سال گذشته میلادی رایزنی های متعددی برای شناسایی نقاط مشترک از جمله همکاری های فنی، علمی، مدیریت پسماند، مدیریت دریاها، کشاورزی، انرژی های تجدیدپذیر و... شد که امیدوار هستیم در سال جدید به ثمر بنشیند.

وزیر امورخارجه فیلیپین همچنین با اشاره به اوضاع وخیم انسانی در غزه تاکید کرد فیلیپین از هیچ تلاشی برای توقف جنگ و ارسال کمک های بشردوستانه دریغ نمی‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز