خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه:

جنبش عدم تعهد نشان دهد در کنار مردم فلسطین ایستاده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۸۲۹

ا امروز در نوزدهمین نشست وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد در کامپالا، اوگاندا به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش ایلنا، رضا نجفی با تاکید بر اینکه این نشست مهم نشاندهنده همستگی میان اعضای جنبش عدم تعهد و ارتقای همکاری میان اعضا برای حفظ منافع ملت‌ها است، گفت که چالش‌های کنونی و نوظهور نیازمند به کارگیری ظرفیت کامل جنبش برای حل آنها به شیوه‌ای موثر و مناسب است.

وی با تاکید بر اینکه مسائل جهانی نیازمند راه‌حل‌های جهانی هستند، خواهان تقویت همبستگی و همکاری اعضا در حل مشکلات جهانی شد و این همکاری را مستلزم اراده واقعی سیاسی همه دولت‌های جهان و از جمله اعضای جنبش عدم تعهد دانست.

معاون وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر اهمیت چندجانبه‌گرایی اظهار داشت که جنبش عدم تعهد باید نقش فعالی در شکل‌دهی به نظم جدید جهانی ایفا کند.

نجفی با اشاره به وضعیت بی‌سابقه کنونی فلسطین و ارتکاب فجیع‌ترین جنایات علیه مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی خواهان تجدید همبستگی جنبش عدم تعهد با مردم فلسطین شد و تصریح کرد: پیام جنبش عدم تعهد باید رسا و واضح باشد و نشان دهیم که جنبش در کنار مردم فلسطین ایستاده است.

وی ضمن تاکید بر حمایت جنبش عدم تعهد، از طرح درخواست آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه رژیم صهیونیستی به ارتکاب نسل‌کشی علیه مردم غزه که بیانیه پایانی نشست سران درج شده، خواهان پایان فوری و بدون قید و شرط حملات رژیم به مردم غزه شد.

معاون وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنرانی خود همچنین با اشاره به اقدامات زورمدارانه یکجانبه آمریکا و متحدانش به عنوان ابزار هژمونی غرب، آن را نقض حقوق بشر ملت‌ها نامید و از اعضای جنبش خواست در مقابل تحریم‌ها بایستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز