خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

تعداد مسکن‌های مهرِ به اتمام رسیده از عدد ۱۱۳ هزار عبور کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۶۰۱

وزیر راه و شهرسازی گفت: ر ابتدای دولت گفتم ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده از دولت‌های گذشته به ما به ارث رسیده بود که امروز می‌گویم ۱۱۳ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد بذرپاش در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مسکن مهر گفت: مسکن‌های مهرِ به اتمام رسیده از عدد ۱۱۳ هزار هم عبور کرد و تمام همکارانم در وزارت راه با همه مشکلاتی که در رابطه با کمبود منابع برای اتمام مسکن‌ها داشتند، دارند با سرعت خوبی کار را جلو می‌برد.

وی افزود: در ابتدای دولت گفتم ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده از دولت‌های گذشته به ما به ارث رسیده بود که امروز می‌گویم ۱۱۳ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است. همه تلاش می‌کنیم عدد خوبی از این‌ها تا پایان سال به اتمام برسد و مابقی سال آینده تقدیم کسانی شود که بعضا ۱۰ سال یا بیشتر منتظر دریافت واحدهایشان بودند.

بذرپاش با اشاره به راه اندازی سامانه خودنویس در این وزارتخانه گفت: این سامانه مدت‌ها پیش شروع به کار کرده است و اخیرا به خودنویس تغییر نام داد که پیش از این به نام سامانه قراردادهای اجاره بود تا به صورت رایگان، موجر و مستاجر بتوانند قراردادهایی بین یکدیگر تنظیم کنند و شاهدان هم امضاء کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این سامانه بدون دریافت هیچ وجهی از طرفین فعالیت لازم را انجام می‌دهد، افزود: این قراردادها در شورای حل اختلاف معتبر است و قابل استناد بوده و تا امروز حدود ۶۰ هزار قرارداد با دریافت کد رهگیری ثبت شد و کاملا معتبر در نظام معاملات مسکن جاری است.

بذرپاش با بیان اینکه درباره این سامانه تبلیغات خاصی صورت نگرفته است، تصریح کرد: دلیل این موضوع رفع ایرادات احتمالی درباره این سامانه بود و امید است کاربرهای بیشتری به این سامانه بپیوندند تا اثر قابل قبولی در حوزه ساماندهی بازار ملک داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ هزار نفر از این سامانه استفاده کرده اند، تصریح کرد: همانطور که ذکر شد تعداد افرادی که اقدامات آنها در سامانه نهایی شده، حدود ۶۰ هزار قرارداد بود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ساماندهی بافت‌های فرسوده گفت: میزان قراردادهای ثبت شده در سامانه سازمان بازآفرینی شهری از ۲۱۰ هزار قرارداد عبور کرده است و روزانه رشد فزاینده‌ای در این حوزه وجود دارد. ۶۰ هزار واحد از واحدهایی که در سامانه ثبت نام کردند، عملیات احداث و نوسازی در بافت فرسوده برای آنها به اتمام رسیده و رشد خوبی در این حوزه شاهد هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز