خبرگزاری کار ایران

زیباکلام‌ در میزگرد مشارکت شهروندان در انتخابات:

با لاریجانی مشکل دارم، اما مگر دخترش فسادی مانند چای دبش کرده بود که رد صلاحیتش کردند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۹۵۹

یک فعال سیاسی تاکید کرد: من با علی لاریجانی مشکل دارم اما به خاطر اینکه دخترش کانادا است رد صلاحیت کردند، مگر دختر لاریجانی از راه خلاف رفته است یا فسادی مانند چای دبش کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق زیباکلام‌ در میزگرد مشارکت شهروندان در انتخابات و چالش‌های آن گفت: من فکر می‌کنم هرجور انتخابات را تعریف کنند، انتخاباتی که در جمهوری اسلامی ظرف یکی، دو دهه اخیر داشتیم با شاخص‌های دموکراسی  و مردمسالاری سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی اینگونه نیست که مردم به هر کسی می‌خواهند رأی دهند. در جمهوری اسلامی مردم به افرادی رأی می‌دهند که حکومت تایید کرده است.

به گفته این فعال سیاسی، تجربه بشریت نشان داده است وقتی انسان‌ها آزادانه انتخاب کنند اگر اشتباه کنند دفعات بعد انتخاب درست خواهند داشت. اما در اینجا به مردم می‌گوییم به افرادی که تایید شده‌اند رای دهید.

زیباکلام با بیان اینکه اساس و بنیان مردم‌سالاری روی این بنا شده است که خود فرد تشخیص می‌دهد، اظهار داشت: آنهایی که می‌گویند برو کنار ما تشخیص می‌دهیم به دنبال مصالح و منافع ملی نیستند. انتخابات ایران و نظارت استصوابی در عمل آن قدر تلخ و شور است که همه فهمیده‌اند.

وی با اشاره به روابط خود با اساتید اصولگرا تصریح کرد: در دانشکده حقوق با اساتیدی که مثل من نمی‌اندیشیدند رابطه خوبی داشتم و با عباسعلی کدخدایی رابطه خیلی خوبی داشتیم و همیشه‌ی خدا سر نظارت استصوابی بحث داشتیم. من می‌گفتم در نظام دموکراتیک و مردم‌سالار چیزی به اسم شورای نگهبان نداریم و ایشان می‌گفتند مگر‌ می‌شود بالاخره یک جایی هست که کنترل کند!

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: می‌گفتم بله هست، اما قانون‌ وجود دارد و کنترل می‌کند، بعد از این‌که مراجع چندگانه و وزارت کشور می‌گویند فردی پرونده ندارد و باز شورای نگهبان می‌گوید ما کاری نداریم باید صلاحیتش را بررسی کنیم. اینکه طرف صلاحیت دارد و یا احراز شده و نشده بازی با کلمات است.

زیباکلام با اشاره به رد صلاحیت‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ خاطرنشان کرد: وقتی اکبر هاشمی رفسنجانی را سال ۹۲ رد صلاحیت کردند، گفتند شرط سنی برای وی وجود دارد اما بعدا مشخص حیدر مصلحی رفته است و به شورای نگهبان گفته است، این فرد در انتخابات شرکت کند رأی بالایی دارد. 

وی افزود: من با علی لاریجانی مشکل دارم اما به خاطر اینکه دخترش کانادا است رد صلاحیت کردند، مگر دختر لاریجانی از راه خلاف رفته است یا فسادی مانند چای دبش کرده بود؟

این فعال سیاسی با بیان اینکه من هزار و یک مشکل با علی لاریجانی دارم اما چرا صلاحیت او احراز نمی‌شود؟ ابراز داشت: اینکه دخترش آمریکا یا کانادا است، چه ربطی به صلاحیت او دارد؟ این جرم یا خلاف است؟ اگر لاریجانی پولی به صورت غیرقانونی به دخترش داده است، این می‌شود جرم و اشکال، اما اگر دخترش دوست دارد آنجا زندگی کند، مگر این جرم است؟ خوب بود دخترش ایران زندگی می‌کرد و فساد اقتصادی داشت و آش را با جایش می‌برد؟

زیباکلام اضافه کرد: وضعیت موجود نتیجه‌اش می‌شود مجلس یازدهم، دهم و نهم. این مجلس کجا برای مسائل مهم مملکتی از هسته‌ای تا اقتصادی ایستاد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز