خبرگزاری کار ایران

نیک‌بین در تذکر آئین‌نامه‌ای:

برخی جوانان تا ۲ سال در صف اخذ وام ازدواج می‌مانند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۵۹۵

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با وجود مصوبه مجلس مبنی بر اینکه وام ازدواج فقط به یک ضامن نیاز دارد، اما برخی جوانان با وجود داشتن ضامن تا ۲ سال در صف اخذ وام ازدواج می مانند.

به گزارش ایلنا، جواد نیک بین در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه ای با بیان اینکه افتخار شیعه شهادت بوده و به تعبیر حضرت امام (ره) که گفت بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود، شهادت عده ای از زنان و فرزندان در کرمان را تسلیت گفت و یادآور شد: قطعا پاسخ محکمی از طرف دولت، ملت و مجلس خواهند گرفت.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: شرکت گاز در تابستان امسال به خاطر قطعی گاز پتروشیمی ها حدود ۴۰۰ هزار تن سهمیه کود اوره را به بخش کشاورزی به دلیل اختلاف با سازمان برنامه پرداخت نکرد و در حال حاضر نیز خوراک پتروشیمی ها قطع می شود که گرانی فزاینده ای در کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: رکود اقتصادی و تامین نکردن موارد ضروری بخش کشاورزی باعث خواهد شد در حوزه کشاورزی اتفاقات بدی رخ دهد. پیش از این تذکر داده بودم با این فرمانی که دولت پیش می رود باید گوشت را ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان بخریم که همین اتفاق نیز افتاد لذا فرمان اقتصادی دولت باید تغییر کند و تذکر بنده این است که مجلس باید در اجرای قانون محکم بایستد.

نیک بین در خصوص پرداخت وام ازدواج نیز گفت: ما در مجلس مصوب کردیم با یک ضامن وام ازدواج پرداخت شود اما خیلی از زوج های جوان حدود ۲ سال در نوبت می مانند.

وی تذکر بعدی خود را خطاب به سازمان راهداری عنوان و تصریح کرد: هفته گذشته در جاده خلیل آباد به بردسکن زوج جوانی که ۷ ماه از ازدواجشان هم نگذشته بودند براساس تصادف کشته شدند، با اینکه این جاده مصوبه و بودجه دارد اما هیچ کاری انجام نشده است و راهداری مقصر اصلی کشته شدن جوانان و نوجوانان در این مسیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز