خبرگزاری کار ایران

محسنی‌بندپی در نطق میان دستور:

دود تقابل توسعه و سیاست و دو قطبی‌سازی در دولت سیزدهم غلیظ شده به چشم مردم می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۵۹۴

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت:این که هر دولت به خود اجازه می‌دهد نه تنها در نهادهای سیاسی بلکه در دستگاههای تخصصی، تغییرات وسیع مدیریتی ایجاد کرده و با تجربه‌ترین، نخبه‌ترین و زبده ترین نیروها را به راحتی خانه نشین نماید و افراد فاقد تخصص و یا تخصص کاملاً نامرتبت جایگزین کند، خیانتی آشکار بوده که توسعه، تولید، اقتصاد و اشتغال را تحت شعاع قرار داده و آسیب‌های اجتماعی را تشدید می‌کند.

به گزارش ایلنا، در نشست علنی صبح امروز(دوشنبه، ۱۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: ملت شریف ایران، ملت امام حسین (ع)، آنچه دشمن زبون در اقدام اخیر تروریستی خود در گلزار شهدای کرمان نشانه گرفته است و منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد کثیری از هموطنان عزیزمان شد، جان مردان، زنان و کودکان بی‌گناه ایران و کرمان نبوده است، بلکه دشمن زبون، بیعت مردم با شهیدان، آرمان شهیدان، همبستگی، وحدت و مقاومت مردم را نشانه گرفته است. زهی خیال باطل که نه تنها با این گونه اقدامات بزدلانه خللی در ایستادگی و مقاومت ملت شریف ایران ایجاد نخواهد شد، بلکه پیوند مردم با شهیدان مستحکم تر از گذشته شده و یقیناً انتقام سخت در انتظار این ددمنشان است.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حضرتعالی و هیات دولت در عرصه ملی و بین المللی، در نطق ها و تذکرات متعدد متذکر شده ام که ایران اسلامی برای توسعه به همه آحاد جامعه با گرایش ها و سلیقه ها و تخصص های مختلف نیاز دارد.

وی با بیان اینکه دود تقابل توسعه و سیاست و دو قطبی سازی کشور که متاسفانه در دولت سیزدهم غلیظ شده به چشم مردم و آینده کشور می رود عنوان کرد: ماحصل آن تحقق تنها ۱۰ درصد از شعار سال مقام معظم رهبری و ۲۰ تا ۳۰ درصد برنامه پنج ساله توسعه کشور بوده و متاسفانه این آفتی است که دامن گیر همه دولت های ما شده است.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به رئیس جمهور به احترام خون شهیدان به تقابل توسعه و سیاست خاتمه دهید و سپس اظهار کرد: این که هر دولت به خود اجازه می‌دهد نه تنها در نهادهای سیاسی بلکه در دستگاههای تخصصی، تغییرات وسیع مدیریتی ایجاد کرده و با تجربه‌ترین، نخبه‌ترین و زبده ترین نیروها را به راحتی خانه نشین نماید و افراد فاقد تخصص و یا تخصص کاملاً نامرتبت جایگزین کند، خیانتی آشکار بوده که توسعه، تولید، اقتصاد و اشتغال را تحت شعاع قرار داده و آسیب‌های اجتماعی را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه تقابل توسعه و سیاست تا مغز استخوان نظام اجرایی کشور رسوخ کرده است خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: حضرتعالی به عنوان رئیس قوه مجریه می‌توانید به این تقابل برای همیشه خاتمه دهید و مسیر توسعه کشور را همراه نمایید.

این عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه خود در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مرزن آباد-دزبن به عنوان مهمترین محور مواصلاتی غرب استان که سالانه میلیون‌ها مسافر در آن تردد می‌کند و باید تا پایان خرداد ۱۴۰۱ تمام می شد، علی رغم وجود اعتبارات کافی، ۳۰ درصد بیشتر پیشرفت فیزیکی ندارد و در این میان هیچ کس جز شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مقصر نیست. همچنین پروژه چهار بانده شدن مرزن‌آباد - کلاردشت نیز سرنوشتی بهتر از پروژه قبلی نداشته و پیشرفت کُند و لاکپشتی آن غیر قابل تامل شده است.

وی تاکید کرد: آقای وزیر؛ شایسته است ضمن افزایش اعتبارات این دو پروژه و نظارت بیشتر بر آنها دستور فرمایید با قید فوریت نسبت به اتمام آنها اقدام شود تا مردم بومی به راحتی به امورات زندگی خود برسند.

محسنی بند پی در ادامه در تذکری خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: برای همیشه به دغدغه ها و نگرانی های اضطراب ها بازنشستگان عزیز و شریف کشور خاتمه دهید و نسبت به اجرایی شدن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر مبنی آنچه که در قانون برنامه هفتم مصوب شده به صورت ۴۰، ۳۰، ۳۰ و نیز نسبت به افزایش حقوق آنها اقدام نماید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس سازمان برنامه و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور عنوان کرد: نسبت به ساماندهی کارکنان دولت اعم از شرکتی ها و قراردادی ها و استخدام آنها اقدام کرده و به این همه بی عدالتی در نظام پرداخت کارکنان خاتمه دهند و در این راستا استخدام نیروی خدمات، پیش دبستانی ها، قراردادی‌ها، نهضتی‌ها که در اموزش و پرورش به واسطه اینکه در نظام تعلیم و تربیت خدمت می‌کند باید در اولویت قرار بگیرد.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به به وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و کشور افزود: تا چه زمانی باید مردم استان مازندران به ویژه غرب استان تاوان عدم توجه به وضعیت آبخیزداری، لایروبی و دیوارهای حفاظتی رودخانه ها را با سیل‌های خانمان بر انداز بپردازند. چرا باید نعمت فراوان باران در شمال ایران به یک کابوس برای مردم این منطقه تبدیل شده و سالانه خسارت های زیادی را متحمل شوند.

این عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در تذکر خطاب به وزیر نفت اضافه کرد: ضمن اینکه از شرکت ملی گاز استان و منطقه تشکر می‌کنم اما قیمت نجومی قبض های گاز در منطقه کلادشت و کجور خارج از توان پرداخت مردم بوده و باید هرچه سریع تر نسبت به اصلاح تعرفه این مناطق منطبق با مناطق سردسیری اقدام شود. همچنین از رئیس قوه قضاییه درخواست دارم با توجه به شیوع آسیب های اجتماعی و آثار ن مناسب زندان‌ها، دستور مجازات جایگزین را به دادستان ها و رئسای دادگستری ها بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز