خبرگزاری کار ایران

فلاحی در نطق میان دستور:

اجازه بدهید ایلامی‌ها از ثروت خودشان استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۲۰۰

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان اینکه ایلام نماد تاریخ و فرهنگ کهن این سرزمین است، افزود: مسئولان ذیربط اجازه بدهند ایلامی‌ها از ثروت خودشان استفاده کنند. آنها می‌توانند به این کشور خدمات ملی بدهند و اگر بخشی از این ذخایر نفت و گاز و اعتبار آن در ایلام به گردش درآید حتما به عنوان قلب توسعه ایران مطرح خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سارا فلاحی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: داعش صهیونیستی حتما مورد هجمه قرار خواهد گرفت و انتقام از او پایان موجودیت اسرائیل خواهد بود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: و اما برادران و خواهران عزیزم، ایلام نماد تاریخ و فرهنگ کهن این سرزمین است و ایلامیان مجاهدان نستوهی هستند که با بدن‌های پاره اما با عزم‌های جزم به قله دفاع از شرافت این سرزمین صعود کرده‌اند بی‌آنکه چشم شکمشان به دسترنج دیگران باشد و بخواهند از کوله‌های دیگران ارتزاق بکنند.

وی تصریح کرد: در میان ایلامی‌ها بازنشستگانی هستند که هرچند هشتشان گروی نه‌شان است اما چون شکم‌هایشان از حرام بالا نیامده است با شرافت ماندند. کشاورزانی وجود دارند هرچند در دالان‌های انتظار دریافت پول گندم‌هایشان هستند اما لب شکوه و شکایت بسته‌اند و چشم به دشمن ندوختند. مادرانی هستند که با بضاعت اندک ۱۰ فرزند خود را پشت میز دانشگاه‌های وطنی نشاندند و به دانش رساندند بی‌آنکه ارز از این سرزمین خارج کنند. فرهنگیانی وجود دارند که هرچند حق مناطق جنگیشان به مسلخ بی‌توجهی مسئولین برنامه و اعتبار بودجه رفت اما همچنان حافظان مرزهای اعتقادی این سرزمین هستند. سرداران و امرا و سربازانی وجود دارند که هرچند معیشت و اقتصادشان به توپخانه تورم و گرانی بسته شده است اما همچنان حافظان مرزهای فیزیکی این سرزمین هستند.

فلاحی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم تلاش کردیم از همین تریبون مجلس نگاه راهبردی به ایلام ایجاد کنیم همدوش و همکنار مسئولین در دولت معبرهای بسته مقابل ایلامی‌ها را باز کنیم و زمینه استفاده از ثروت‌های این مردم با شرافت را فراهم کنیم، اجازه ندادیم مرزهای این استان جابجا شوند، اجازه ندادیم ثروت‌های نفتی و گازیشان به دیگران تعلق پیدا بکنند و تلاش کردیم ثروت‌های آنها در حوزه مسئولیت اجتماعی نفت و گاز درحوزه مالیات بر ارزش افزوده به جیب ایلامی‌ها برود، زیرساخت‌های بودجه‌ای و زیرساخت‌های عمرانی آنها را تغییر دادیم در دولت و در مجلس.

وی افزود: در واقع دولت و مجلس همکنار هم به گونه‌ای عمل کردند در ایلام که بودجه‌ها افزایش پیدا بکند. بودجه اربعین افزایش پیدا کرد. بودجه عمومی استان افزایش پیدا کرد. زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی، عمرانی، ورزشی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری ما ارتقا پیدا کرد. ایلام از نقطه الف به ب رسید اما ایلام هنوز گل و بلبل نیست. ایلام باز هم نیاز دارد که بخش زیادی از ثروت‌های خودش در میان مردمش به گردش دربیاید. وقتی بیش از ۱۴ تریلیون متر مکعب گاز ذخیره دارد وقتی بیش از ۱۷ میلیارد بشکه ذخیره نفت دارد، آیا باید امروز راه ریلی ما صرفا به مرحله تجهیز کارگاه رسیده باشد. پروژه مرده‌ای که در سایه تلاش نمایندگان زنده شد. آیا باید همچنان ما در حوزه اشتغال و در حوزه زیرساخت‌های مختلف در مضیقه باشیم؟

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بنده از همین تریبون به همه مسئولین ذیربط اعلام می‌کنم اجازه بدهید ایلامی‌ها از ثروت خودشان استفاده کنند. آنها می‌توانند به این کشورخدمات ملی بدهند بخشی از این ذخایر نفت و گاز و اعتبار آن اگر در ایلام به گردش دربیاید ایلام حتما به عنوان قلب توسعه ایران مطرح خواهد شد. ما علی‌رغم همه کمبودها شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مستقل ایلام را به گونه‌ای جلو بردیم که در کمیسیون انرژی برای آن رای گرفتیم.

وی افزود: مرکزرادیوتراپی استان را به مرحله مناقصه رساندیم. ماده‌های ۵۶ و ۲۳ مختلط را برای طرح‌های عمرانی استان اخذ کردیم. معبرها را همانگونه که گفتم برای مسئولین دولتی باز کردیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما در یک فقره قانونگذاری و با اصلاح تبصره ۹ بودجه کمک کردیم در حوزه خانواده و زنان و جمعیت بیش از ۴۸۵۷ هزار میلیارد پول مصوب بشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدوار هستیم بیش از این در حق مردم ایلام اجحاف نشود و اجازه داده بشود از ثروت‌هایشان استفاده بکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز