خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه احزاب در نشست خبری:

چه اشکالی دارد شورای نگهبان با احزاب جلسه بگذارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۸۴۳

رئیس دوره‌ای خانه احزاب کشور گفت: اگر کاندیداها بیشتر شود مردم مشارکت خواهند کرد. چه اشکالی دارد شورای نگهبان با احزاب جلسه بگذارد. اگر کمیسیون ماده ده احزاب، شورای نگهبان، خانه احزاب و دولت و مجلس جلسه بگذارند و نواقص را بررسی کنند، نتیجه مطلوب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب کشور در نشست خبری گفت:  قرار است در این جلسه درباره سه نکته صحبت کنم نکته اول در مورد ملاقات فعالین سیاسی و دبیران کل احزاب با رئیس جمهور در شب گذشته بود که در ابتدا از دفتر ریاست جمهوری با ما تماس گرفتند که لیست احزاب را ارسال کنید که این موضوع ارسال شد اما با توجه به تعداد بالای احزاب گفتند تعداد احزاب را کم کنید که حدود ۳۶ نفر از اعضای شورای مرکزی را معرفی کردیم. شب گذشته هم حدود ۱۵ فعال سیاسی و ۳۰ دبیرکل احزاب سیاسی در این جمع حاضر بودند. بعد از انتقاد از رئیس‌جمهور درباره دلیل عدم دعوت از ۱۴۰ حزب گفتند قرار است در برنامه‌های بعدی این موضوع را مدنظر قرار دهند.

حشمتیان افزود: دوستان از جریان اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین در این جمع صحبت کردند. درگیری لفظی بین دبیرکل جبهه پایداری و آقای ربیعی صورت گرفت که آقای رئیسی آنها را به آرامش دعوت کردند. علت درگیری آن بود که آقای ربیعی گفت زمانی که آقای محصولی مسئولیت وزارت کشور را بر عهده داشت انتخابات آن سال را مهندسی کرد که با واکنش آقای محصولی مواجه شد.

وی تصریح کرد: آقایان مجید انصاری و کواکبیان از آقای رئیسی خواستند تا طرح دو فوریتی به مجلس ارائه دهند تا انتخابات به تعویق بیفتد تا پیش ثبت‌نام‌های بیشتری انجام شود اما اصولگرایان با این امر مخالف بودند و تاکید داشتند که همین روند جاری ادامه پیدا کند. درخواست دیگر من از آقای رئیس جمهور مسئله مکان خانه احزاب بود که آقای رئیسی قول مساعد دادند تا این موضوع مورد توجه قرار گیرد. همچنین آقای رئیسی در واکنش به پیشنهاد آقایان انصاری و کواکبیان گفت براب امکان لایحه دو فوریتی دیر است و چنین امکانی برای تغییر زمان انتخابات وجود ندارد.

حشمتیان افزود: موضوع دیگری که در جلسه شب گذشته مطرح کردیم، مربوط به برگزاری همایش فصلی احزاب در وزارت کشور است که از رئیس جمهور دعوت کردیم تا در این جلسه حضور داشته باشد.

حشمتیان افزود: بنده در این نشست گفتم مشارکت مردم از مجلس اول تا دوازدهم مورد بررسی قرار گرفت که مجلس پنجم بیشترین مشارکت و مجلس یازدهم کمترین مشارکت را داشت و درخواست داشتیم تا احزاب پای کار بیایند تا مشارکت شکل بگیرد. مملکت ما هرچه به طرف تحزب برود بهتر خواهد شد. مردم به اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و اعتدالگرایان اعتقاد ندارند زیرا آنان به وعده‌هایی که از انقلاب تا امروز دادند عمل نکردند.

وی ادامه داد: تا زمانی که به احزاب بها داده نشود وضعیت همچنان به همین شکل باقی خواهد ماند. مسئولین ما باید به فکر باشند و به خواب نروند. تا به احزاب توجه نشود و تا مشکلات جوانان حل نشود مشارکت بالا نخواهد رفت. از رئیس جمهور می‌خواهم تا به وعده خود عمل کند. هئیت اجرایی در انتخابات خوب عمل نکرد. اگر کاندیداها بیشتر شود مردم مشارکت خواهند کرد. چه اشکالی دارد شورای نگهبان با احزاب جلسه بگذارد. اگر کمیسیون ماده ده احزاب، شورای نگهبان، خانه احزاب و دولت و مجلس جلسه بگذارند و نواقص را بررسی کنند، نتیجه مطلوب خواهد بود.

وی تصریح کرد: بحث سوم  مربوط به همایش فصلی است. قرار است بیست و یکم دی ماه در سالن اجتماعات وزارت کشور از هر حزب ده نفر دعوت کنیم امیدواریم  رئیس جمهور در جلسه حضور داشته باشند. عنوان همایش احزاب و انتخابات است.

حشمتیان تصریح کرد: به رهبری نامه‌ای در جهت دیدار با فعالین سیاسی و احراب نوشتیم اما تا به امروز نتیجه‌ای به دست نیامده است اما امیدواریم رهبری درخواست ما را بپذیرند و همانطور که با مسئولین، زنان، فرماندهان نظامی، هنرمندان، ورزشکاران دیدار برگزار می‌کنند با احزاب نیز جلسه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز