خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

در حال حاضر اراده‌ای در دولت برای کاهش تعداد یارانه‌بگیران وجود ندارد/ اتفاق جدیدی در مورد قانون ارزش افزوده برای خرید و فروش طلا نیفتاده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۸۶۱

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: الان اراده‌ای در دولت برای کاهش تعداد یارانه‌بگیران وجود ندارد منابع را پیش‌بینی کردیم بر اساس اطلاعات جدید، اگر پایگاه رفاه از کسی اطلاعاتی به دست بیاورد ممکن است افرادی که قبلا جزو یارانه‌بگیران بودند با اطلاعات جدید دیگر مشمول نباشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت یارانه‌بگیران گفت: طی سه سال گذشته این حکم بوده و بنابراین پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان قطعا به‌روزرسانی می‌شود و متناسب با آن و بر اساس آزمون وسع ممکن است برخی افراد جابه‌جا شوند.

وی در پاسخ به این سوال که وقتی اعتبار خرید را بردید بالا تعداد یارانه بگیران کم می‌شود، گفت: این به آزمون وسع برمی‌گردد الان اراده‌ای در دولت برای کاهش تعداد یارانه‌بگیران وجود ندارد منابع را پیش‌بینی کردیم بر اساس اطلاعات جدید، اگر پایگاه رفاه از کسی اطلاعاتی به دست بیاورد ممکن است افرادی که قبلا جزو یارانه‌بگیران بودند با اطلاعات جدید دیگر مشمول نباشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که یعنی در سال ۱۴۰۳ به میزان ۷۱ میلیون یارانه‌بگیر خواهیم داشت، گفت: تعداد را آزمون وسع تعیین می‌کند الان هیچ عددی ندارم به شما بگویم. باید اجازه دهید دوستان ما در سازمان هدفمندی و وزارت رفاه آمار را به روزرسانی کنند و بر اساس آن بعدا تصمیم‌گیری شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم شورای قیمت‌گذاری در مورد قیمت محصولات کشاورزی و علت اعلام نشدن قیمت‌ها گفت: برای تعیین قیمت تضمینی ۴ روش در خود قانون پیش‌بینی شده است، یکی از آن روش‌ها روش قیمت تمام شده تولید است. روش قیمت تمام شده قاعدتا مرجع رسیدگی به قیمت تمام شده‌اش باید مشخص شده باشد. یعنی اینکه ادعا کنیم قیمت تمام شده عدد مشخصی است، باید در مرجع مربوطه برود که سازمان حمایت از مصرف‌کننده است و آنها باید بررسی کنند و قیمت تمام شده را تایید کنند. ولی روش تعیین قیمت فقط قیمت‌تمام شده نیست و سه روش دیگر هم وجود دارد بر اساس آن سه روش دیگر عملا کمیسیون قیمت‌گذاری، می‌تواند قیمت را نهایی کند.

منظور در ورد طمان ااعلام این قیمت‌ها، گفت: قاعدتا باید این کار در همان مهلت مقرر قانونی انجام شود مسئولیت این کار با وزارت جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره مالیات خرید و فروش طلا و انقاد برخی طلافروشان در روزهای اخیر، عنوان کرد: اتفاقی نیفتاده است قانون ارزش افزوده در مورد خرید و فروش طلا سال ۱۴۰۰ تصویب شده بعد از آن هم تغییر جدیدی انجام نشده است خود طلا مشمول مالیات ارزش افزوده نیست فقط اجرت ساخت طلا مشمول مالیات ارزش افزوده است.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود ارز لازم برای واردات خودرو نداریم، گفت: صحبتی که من کردم اصلا ناظر به اینکه تخصیص ارز به واردات خودرو بدهیم یا ندهیم نبود. عرض کردم که ما برای اینکه دقت پیش‌بینی‌های بودجه‌ای را بالا ببریم باید ببینیم آیا میزان وارداتی که قرار است انجام شود و میزان ارزی که باید تخصیص پیدا کند، چه مقدار است و بر اساس ادله مستند می‌آییم عوارض ورودی خودرو را تعیین می‌کنیم این عوارض بخشی از درآمد دولت می‌شود. لذا برای اینکه دچار کسری بودجه نشویم، تاکید کردم دقت پیش‌بینی‌ها را بالا ببریم یکی از درآمدهای ما همان عوارض حاصل از واردات خودرو است.

منظور در پاسخ به اینکه آیا در تامین ارز واردات خودرو مشکلی نداریم، گفت: در این مورد بانک مرکزی باید تصمیم بگیرد و ستادی که عملا ثبت سفارش انجام می‌دهد و تامین ارز می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز