خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر پیشین عراق با امیرعبداللهیان دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۴۰۱

نخست‌وزیر پیشین عراق و وزیر امور خارجه در محل وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به ویژه تحولات و رخدادهای فلسطین و غزه گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشین عراق و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار و درخصوص موضوعات مورد علاقه به ویژه تحولات و رخدادهای فلسطین و غزه همچنین موضوعات مهم منطقه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان از مشارکت فعال عبدالمهدی در نشست بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین تشکر کرد و هدف از این نشست را استفاده مؤثرتر از ظرفیت‌ها و سازوکارهای بین‌المللی برای کمک به مردم فلسطین و متوقف کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

وی، با اشاره به مناسبات ممتاز و راهیردی ایران و عراق اظهار داشت: سفرها و رایزنی‌های مستمر مقامات عالی و اسناد پرشمار همکاری منعقد شده میان دو کشور در سطوح و زمینه‌های مختلف، نشانگر عمق مناسبات دوستانه و برادرانه ایران و عراق است.

وزیر امور خارجه از نقش سازنده عراق در روند تحولات و همکاری‌های منطقه‌ای تقدیر و بر ضرورت استمرار نقش‌آفرینی این کشور در ابتکارات و تحرکات دیپلماتیک و بین‌المللی برای متوقف کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد.

عادل عبدالمهدی نیز در این دیدار با تقدیر برای برگزاری موفقیت‌آمیز نشست تهران درخصوص فلسطین و نیز مواضع قاطع و اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت و پشتیبانی مستمر از مقاومت ملت مظلوم فلسطین، ۷۵ سال اشغالگری صهیونیست‌ها را محکوم کرد و خواستار اتحاد میان فلسطینی‌ها و همگرایی جهان اسلام در دفاع از مقاومت فلسطین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز