خبرگزاری کار ایران

دیدار دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با وزیر امور خارجه

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۰۷۶

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار، ضمن تمجید از مواضع مثبت و سازنده دبیرکل سازمان شانگهای در خصوص رخدادهای فلسطین، این مواضع را حامل پیامی خوب برای منطقه دانست و حاکی از توجه این سازمان به امنیت و صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا ارزیابی کرد.

وی با اشاره به طیف متنوع همکاری اقتصادی، تجاری جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت و گسترش این همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه، ابتکار پیشنهادی معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست بیشکک دایر بر همکاری‌های اقتصادی و صنعتی شامل محورهای سرمایه‌گذاری و حمل و نقل و ترانزیت و محیط زیست را مورد توجه و تاکید قرار داد و خواستار حمایت و پیگیری دبیرکل سازمان در زمینه اجرایی کردن آن شد.

ژانگ مینگف دبیرکل سازمان شانگهای، با تقدیر از وزیر امور خارجه به جهت برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس فلسطین و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال ملت فلسطین، دیدگاه سازمان شانگهای در توجه به قضیه فلسطین از منظر اهمیتی که سازمان شانگهای برای  امنیت منطقه خاورمیانه قائل است را تشریح کرد.

وی در ادامه با پر اهمیت خواندن نقش و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری‌های امنیتی و اقتصادی و صنعتی میان کشورهای عضو سازمان،  از ابتکارهای پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در نشست بیشکک برای توسعه همکاری‌های صنعتی و اقتصادی و سرمایه‌گذاری استقبال کرد و آمادگی دبیرخانه این سازمان برای پیگیری موارد مطرح شده را اعلام داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز