خبرگزاری کار ایران

امیر دریادار ایرانی:

دیلمان در حوزه تأمین ایمنی شناورها در دریا از اهمیت بالایی برخورداراست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۶۰۲

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تصریح کرد: توسعه دریا محور، یکی از الزامات و واجباتی است که در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی مهمی دارد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه امنیت منطقه‌ باید توسط کشورهای همین منطقه تأمین شود و نیازی به حضور بیگانگان نیست، گفت: در بحث حضور امنیت‌ساز در محورهای مواصلاتی و نزدیک به کشورمان از جمله اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ در غرب و تنگه مالاکا در شرق و سواحل جنوبی یا شمالی اقیانوس هند بنا به نیاز، برای تأمین امنیت حضور داشتیم.

وی با بیان اینکه زمانی که ناوگروه ۸۶ در مأموریت بود ما به طور هم‌زمان در غرب و شرق اقیانوس هند حضور جدی داشتیم، افزود: در آن دوره هم‌زمان سه ناوگروه ما در حال تأمین امنیت و برقراری اسکورت و امنیت خطوط کشتیرانی و نفت‌کش‌ها بودند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: عمده تجارت ما به ویژه در حوزه‌هایی مثل نفت از طریق دریا انجام می‌شود و اقتصاد داخل کشور، اگر دریا امنیت نداشته باشد، به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ مثلاً کنجاله‌ها و دانه‌هایی که مصارف مختلف دارند و لازم است به کشور بیایند با مشکل مواجه خواهند شد، یا تولیدات داخلی که مشتری‌های خارجی دارند، تحت تأثیرات منفی قرار می‌گیرند و قطعاً به مردم عزیز ایران، آسیب می‌رسد.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تصریح کرد: توسعه دریا محور، یکی از الزامات و واجباتی است که در اقتصاد کشور، نقش‌آفرینی مهمی دارد. سیاست‌هایی که به تصویب مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) رسیده و ابلاغ شده، سه حوزه مهم را در برمی‌گیرد؛ یک بخش، آموزش است که دریانوردها آمادگی حضور موفق و فعالیت را داشته باشند؛ یک بخش، صنعت است که باید پای کار بیاید و در حوزه ساخت و تعمیر، ورود پیدا کند که خود این امر در کرانه، پس کرانه و پسا پس کرانه آورده دارد؛ محور مهم دیگر، امنیت دریایی است که بر عهده ما است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به الحاق ناو دیلمان به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش و برشمردن ویژگی‌ها و قابلیت‌های این شناورگفت: اولین تفاوت، شکل ظاهری این شناور است که یک تجربه جدید است؛ همه طراحی‌های آن داخلی است، یعنی در خود نیروی دریایی ارتش انجام شده و ساخت آن، توسط صنایع دفاعی کشور صورت گرفته است. از نظر تجهیزاتی با توجه به اینکه ما یک نگاه آموزشی به ناوشکن دیلمان داریم، سعی شده آخرین دستاوردها در حوزه‌های مختلف روی شناور سوار شود و شناور به آن‌ها تجهیز شود، تا عزیزان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و کاملاً به روز در ناوگان جنوب در مأموریت‌ها حاضر شوند.

وی ادامه داد: دیلمان با توجه به اینکه بالگردبَر است، در حوزه تأمین ایمنی شناورها در دریا از اهمیت بالایی برخورداراست چراکه دریای خزر یک دریای مواج است و عمده شناورهایی که در آن تردد می‌کنند، خیلی بزرگ نیستند. علاوه بر این، هم شناورهای تجاری خود ما و هم صیادان عزیز که آنجا با شناورهای ماهیگیری نیمه سبک و قایق صیادی می‌کنند، نیاز به امدادرسانی دارند. دیلمان با توجه به اینکه بالگردبَر است، می‌تواند نقش بسیار مهم و مؤثری در این زمینه داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز