خبرگزاری کار ایران

زارع پور:

یک شرکت برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای قواعد سرزمینی ما را پذیرفت و امضا کرد/ تا ماه آینده باید ۲۰ درصد خدمات دولت هوشمند شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۷۰۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای ارائه صد درصد خدمات در پنجره واحد مهلت آن گذشته و دستگاه‌ها یکی یکی دلایل شان را می‌گویند و مهلت می دهیم. امیدواریم تا دهه فجر یا حداکثر تا آخر سال، حداکثر خدمات دایر شود. این اتفاق بسیار بزرگی است که بتوانیم همه خدمات دولت را در پنجره واحد داشته باشیم. برای همین کار، همت سنگینی را می‌طلبد، امیدواریم با همت همه دستگاه ها این ۳۰ درصد خدمت باقی مانده هم تا دهه فجر اضافه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسات هفتگی هئیت دولت در جمع خبرنگاران درباره آمار استفاده از پنجره واحد خدمات گفت: در رابطه با پنجره واحد حدود ۷۱ درصد خدماتشان را از این طریق ارائه می دهند تا امروز هم که روز پایانی است باید تمام استعلامات را برخط کنند که هنوز برخی عقب هستند و تا ماه بعدی هم باید ۲۰ درصد خدمات هوشمند شود. یعنی بدون مراجعه حضوری، ارسال مدرک و مداخله انسانی شما باید در هر ساعت از شبانه روز این خدمات را دریافت کنید. در حال حاضر میانگین ارائه خدمات ۵ یا ۶ درصد است که باید تا ماه آینده به ۲۰ درصد برسد. در حال پیگیری هستیم تا این کار انجام شود. برای هوشمند سازی تا یک ماه دیگر فرصت وجود دارد، اما برای استعلامات برخط امروز روز آخر است.

وی افزود: در موضوع ارائه صد درصد خدمات در پنجره واحد مهلت آن گذشته و دستگاه‌ها یکی یکی دلایل شان را می‌گویند و مهلت می دهیم. امیدواریم تا دهه فجر یا حداکثر تا آخر  سال، حداکثر خدمات دایر شود. این اتفاق بسیار بزرگی است که بتوانیم همه خدمات دولت را در پنجره واحد داشته باشیم. برای همین کار، همت سنگینی را می‌طلبد، امیدواریم با همت همه دستگاه ها این ۳۰ درصد خدمت باقی مانده هم تا دهه فجر اضافه شود.

وی درباره اینترنت ماهواره‌ای افزود:‌ ما بارها در همین حیاط محضر شما اعلام کردیم ما در وزارت ارتباطات و دولت از فعالیت هر ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهواره ای در کشور استقبال می کنیم منوط به اینکه قواعد سرزمینی ما را بپذیرند. همانطور که مستحضر هستید تقریبا دو ماه قبل هم اتحادیه بین المللی مخابرات هیات تنظیم مقررات جهانی مصوب کرد که یکی از بزرگترین ارائه دهندگان اینترنت ماهواره ای باید لندیگ رایت جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه خدمات بپذیرد. به عنوان مقدمه کار الان یک شرکت دیگر هم آمد و قواعد سرزمینی ما را پذیرفت و امضا کرد و  مقدمات خود را طی می کند تا پروانه از سازمان تنظیم مقررات رادیویی بگیرد و فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کند.

وی تصریح کرد: پروژه فیبر نوری در استان گلستان ان شا الله فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود اولین استان ماست که تمام شهرهای آن یعنی ۳۷ شهر تحت پوشش کامل فیبر نوری قرار گرفته از فردا هم وطنان ما در شهرهای گلستان می توانند از سرعت های چند صد مگابیت بر ثانیه ای بهرمند شوند. البته باید خودشان درخواست دهند. هر هم وطنی از فردا درخواست دهد ظرف حداکثر یک ماه اپراتوری که مشخص شده برای او این سرویس را فراهم می کند. سرعت هایی که به مردم در حال حاضر در این استان داده شده در قالب این طرح تا ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه هم بود که ۸۰ برابر سرعت فعلی است که ارتباطات ثابت ما در کشور دارد امیدواریم که بتوانیم چنین سرعتی را تا پایان دولت برای همه خانوارهای شهری فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز