خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

همکاری‌های بین ایران و چین در ارتقا نظام حقوقی و قضایی دو کشور مؤثر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۶۴۷

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ایران و چین می‌توانند به گسترش مناسبات و همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف کمک کنند و همکاری‌های این دو کشور در ارتقا کیفیت نظام حقوقی و قضایی در سطح بین‌المللی، موثر است.

به گزارش ایلنا، هو دائو چای، رئیس دادگاه عالی استان هنان چین و هیئت قضایی همراه با حجت‌الاسلام و‌المسلمین اسد‌اله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان دیدار کردند.

در این نشست رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن خیرمقدم‌گویی به هیئت قضایی جمهوری چین به شکل‌گیری نظم نوین جهانی اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری نظم نوین جهانی در سطح بین‌المللی هستیم و ایران و چین هر کدام به عنوان یکی از ارکان این نظم جهانی می‌توانند به گسترش مناسبات و همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف کمک کنند و همکاری‌های این دو کشور می‌تواند در ارتقا کیفیت نظام حقوقی و قضایی در سطح بین‌المللی، موثر باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در نظام حقوقی ایران اظهار کرد: نظام حقوقی ایران برگرفته از شرع مقدس اسلام است؛ اسلام در کنار تمام ظرافت‌ها و ملاطفت‌هایی که در برخورد با مسائل مختلف از خود نشان داده، احکام محکمی در خصوص مسائل زیست‌محیطی دارد و این حساسیت ویژه در قوانین جمهوری اسلامی ایران ملموس است و بر همین اساس هرگونه تعرض به محیط زیست و حقوق عمومی را جرم دانسته و پرونده‌های مربوط به آن را به صورت ویژه در شعب اختصاصی و با تعیین قضات ویژه مورد رسیدگی قرار می‌دهد

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری در ادامه با ذکر مصداق‌هایی از قوانین محیط زیستی در ایران، به تشریح ساختار و نحوه رسیدگی‌های قضایی استان در مواجهه با جرایم محیط زیستی پرداخت.

 پس از پایان این جلسه، این هیئت قضایی از چند شعبه دادگاه تجدیدنظر استان که در آن پرونده‌های کیفری و حقوقی از جمله پرونده‌های مربوط به محیط زیست رسیدگی می‌شود، بازدید به‌عمل آوردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز