خبرگزاری کار ایران

حاجی پور در نطق میان دستور:

برنج روی دست کشاورزان مانده است، واردات چه معنایی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۴۲۸

نماینده مردم آمل در مجلس با انتقاد از واردات برنج گفت: ما خود در تولید برنج در مرحله خودکفایی هستیم و برنج با کیفیت ما در کارخانه های شالی کوبی استان های شمالی باقی مانده است.اما امروز در راستای زمین گیر شدن کشاورزان برنج وارداتی عرضه می شود.

به گزارش ایلنا، رضا حاجی پور در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۸ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه  اصالت و قدمت شهرستان آمل و استان مازندران گفت: از شهر هزار سنگر و از شهرستان حماسه ساز ۶بهمن ۱۳۶۰ با شما صحبت می کنم،از دیار۱۰۵۰شهید، شهیدان حیدری، زال نژاد، حاجی زاده دارابی و ... و از دیار علم و دانش و از دیار آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی و میرزا هاشم آملی و از دیار قهرمانان و مربیان بزرگ ورزشی یعنی،قاسم رضایی،امیرحسین زارع،امیرارسلان و ساروی با شما سخن می گویم،از دیار دماوند و بخش لاریجان و از دیار بخش امام زاده عبدالله و از دیار بخش دشتسر و از روستای بزرگ بستان کلا و آهنگر کلا سخن می گویم.

وی با محکومیت نسل کشی در غزه گفت: ننگ بر سران آمریکا و ننگ بر غربی ها و صهیونیست ها که در مقابل هلوکاست و نسل کشی واقعی سکوت کرده اند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مختلف جهت حمایت از تولید و در خصوص رفع مشکل کشاورزان و شالی کاران ادامه داد: برنج و محصولات در شالی کوبی ها باقی مانده و آقای مخبر و وزیر کشاورزی قول دادند اما چه شد مجدد ثبت سفارش ها باز شد و برنج های وارداتی توزیع شد؟مگر رهبری بر حمایت از تولید تاکید نکردند چرا از واردات حمایت می شود، یک میلیون تن محصول روی دست کشاورزان باقی مانده و چه شده است که باز هم واردات می شود.

وی تصریح کرد: ما خود در تولید برنج در مرحله خودکفایی هستیم و برنج با کیفیت ما در کارخانه های شالی کوبی استان های شمالی باقی مانده است.اما امروز در راستای زمین گیر شدن کشاورزان برنج وارداتی عرضه می شود، اگر باور ندارید بیایید و از کارخانه های شالی کوبی شمال کشور بازدید کنید، چرا از وارات برنج حمایت می کنید؟برنج های تولید داخلی و حمایت از کشاورزان به کجا رسید؟

حاجی پور در بخش دیگری از صحبت های خود با قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان گفت: از وزیر بهداشت تشکر میکنم بعد۴۳سال دستگاه های mri و دانشکده پزشکی و جراحی قلب به آمل آمده است و مرکز مدرن بیماریهای زنان نیز به زودی افتتاح می شود. اما وزیر نیرو چگونه قبض آب برای کشاورزی صادر شده که خود تأمین آب می کند و با حفر چاه و لایروبی نیاز حود را رفع می کنند.

وی در پایان با اشاره  به لزوم بازنگری در موضوع افزایش حقوق ها تاکید کرد: افزایش حقوق باید بر اساس تورم باشد و شرایط فعلی ناعادلانه است، ساماندهی معلمان پیش دبستانی حق التدریس، نهضتی و همه باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز