خبرگزاری کار ایران

سردار تنگسیری در همایش نقش بسیج و قدرت دریایی در دفاع مقدس:

۹ نفر از دزدان دریایی که به شناورهای ما در خلیج عدن حمله می‌کردند، توسط بسیج دریایی دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۲۲۱

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه باید دید راهبردی نسبت به دریا داشته باشیم، گفت: دید راهبردی یعنی استفاده از ظرفیت مردمی است که در این راستا ایده بسیج دریایی مطرح و تاکنون ۵۵ هزار نفر در این رابطه سازمان‌دهی شده است.

به گزارش ایلنا، سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه امروز ( سه شنبه) در همایش نقش بسیج و قدرت دریایی در هشت سال دفاع مقدس گفت: از ابتدای شروع جنگ تحمیلی با مشکلات زیادی مواجه و مجبور به طی کردن فاصله بندر امام تا آبادان در ۴ روز بودیم و از همان زمان احساس کردیم برای عبور از رودخانه و دریا به شناور نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در عملیات بیت المقدس برای عبور از کارون و در عملیات خیبر برای طی کردن ۱۵ کیلومتر از روی آب به شناور نیاز داشتیم و شناورهای مختلف را به منطقه آوردیم، ادامه داد: فراموش نمی کنیم زمانی که آبادان در محاصره بود، از شناورها و لنج های مردمی استفاده می کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه در واقع همین حمایت ها و کمک های مردم توانست آبادان را از محاصره نجات دهد، افزود: همچنین در عملیات بدر از شناورهای خودساخته استفاده می کردیم اما باز هم به شناورهای مردمی نیاز داشتیم که اکنون لازم است این اقدامات مردمی بازگو شود.

سردار تنگسیری با بیان اینکه مردم در دوران دفاع مقدس بسیج شدند و به کمک ما آمدند، یادآورشد: ما به این نتیجه رسیدیم بعد از جنگ هم می شود از این نیروی بسیج مردمی استفاده کرد و با بسیج امکانات مردمی توانستیم در سیل سال ۹۸، بیش‌ از صد شناور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مردم به ما در جنگ کمک کردند و اکنون هم می توانند ما را یاری دهند، گفت: در این راستا ایده بسیج دریایی مطرح شد و اکنون افتخار می کنیم ۵۵ هزار نفر را بدون هزینه سازمان دهی و در سیل گلستان از بسیج مردمی استفاده کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه از بسیج مردمی هم در دوران جنگ و هم صلح می توان استفاده کرد، اظهار داشت: ۹ نفر از دزدان دریایی که به شناورهای ما در خلیج عدن حمله می کردند، توسط بسیج دریایی دستگیر شدند. همچنین برای حفاظت سکوهای نفتی و گازی هم با تاکید و تشویق رهبر معظم انقلاب برای بهره گیری از توان بسیج دریایی، از این ظرفیت استفاده می کنیم.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه در مرحله دوم بنا داریم بسیج اقیانوس ایجاد کنیم و در این رابطه شناورهای بزرگتری که تا دارالسلام و زنگبار می روند را سازماندهی کرده ایم، اضافه کرد: بسیج دریایی در واقع نیروی دریایی در سایه است و افراد با شناورهای خود می توانند وارد معرکه شوند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است، گفت: نیروی دریایی در برد، جغرافیا و تجهیزات، راهبردی است. نیروی دریایی می تواند قانونا تا نزدیک مرزهای آبی کشورهای دیگر برود و از همه انواع سلاح ها، تجهیزات و توپ هایی که نیروهای دیگر دارند، استفاده کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه اگر در زمان صلح نیروی دریایی تربیت و ساماندهی نکنیم، در زمان جنگ نمی توانیم از این نیرو استفاده کنیم، بیان داشت: البته باید توجه داشت که تربیت نیروی دریایی زبده و ماهر در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

سردار تنگسیری با بیان اینکه باید دید راهبردی و بلند نسبت به دریا داشته باشیم یعنی همان دیدی که رهبر انقلاب ارائه کردند، گفت: دید راهبردی یعنی استفاده از ظرفیت مردمی است. ما اگر اهمیت آب را ندانیم، جان خود را فدای آن نمی کنیم و از آنجا که دریا بسیار مهم است باید جوانان خود را با اهمیت دریا آشنا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز