خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

رژیم اسرائیل به دنبال کوچاندن مردم فلسطین از غزه و کرانه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۴۸

وزیر امور خارجه تاکید کرد: رژیم اسرائیل در سایه عدم تحقق هیچ یک از اهداف اعلام شده خود در جنگ دو ماهه علیه غزه، با کشتار وسیع و محاصره کامل غزه و تشدید جنایات در کرانه غربی، به دنبال کوچاندن مردم فلسطین از غزه و کرانه است.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در ژنو، با نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وزیر امور خارجه در این ملاقات، از دیدار مجدد با میقاتی اظهار خرسندی کرد و با توجه به تحولات منطقه خاصه فلسطین، این دیدارها و مشورت‌ها را مهم و ضروری دانست. 

وی با اشاره به اوضاع غزه، نقش آمریکا در ادامه جنگ علیه غزه را محوری دانست و گفت: بدون حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی حتی به اندازه یک ساعت توان ادامه جنگ را ندارد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: رژیم اسرائیل در سایه عدم تحقق هیچ یک از اهداف اعلام شده خود در جنگ دو ماهه علیه غزه، با کشتار وسیع و محاصره کامل غزه و تشدید جنایات در کرانه غربی، به دنبال کوچاندن مردم فلسطین از غزه و کرانه است و لازم است کشورهای اسلامی با تمام توان از ملت فلسطین حمایت کنند.

وی قطعنامه تصویب شده روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل را دارای یک پیام قوی برای برقراری آتش‌بس دانست.

نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، مسئله غزه را موضوع اول منطقه و جهان دانست و اظهار داشت: رأی دیروز کشورها به قطعنامه در مجمع عمومی نشان می‌دهد که اغلبیت بسیار بزرگ کشورهای جهان خواستار آتش بس هستند. 

وی با اشاره به آخرین وضعیت لبنان، اوضاع در جنوب این کشور در مرزهای مشترک لبنان با سرزمین‌های اشغالی را تشریح کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز