خبرگزاری کار ایران

خاتمی:

ذره‌ای انحراف در آثار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۴۸۳

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ذره‌ای انحراف در آثار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) وجود ندارد، گفت: این پژوهشگاه مایه افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روحانیت است.

به گزارش ایلنا، سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه تهران بزرگ در جمع پژوهشگران پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) و تبریک هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: قم مفتخر به داشتن چنین پژوهشگاه‌هایی است.

 وی افزود: من از ابتدا با آثار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) آشنا هستم و تولیدات این پژوهشگاه، تولیدات فاخر و ظریفی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اکثریت آثار این پژوهشگاه، قریب به‌اتفاق آثار سالمی هستند و با اطمینان می‌توان آنها را در اختیار مردم گذاشت و این پژوهشگاه برای حوزه علمیه، علما و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مایه افتخار است.

خاتمی اذعان داشت: کتاب‌هایی که در این پژوهشگاه نوشته شده، کتاب‌های کاملاً محققانه‌ای است که باید به‌روز شوند. در عرصه جهاد تبیین نیز کتاب‌های فاخری نوشته شده است.

 امام جمعه تهران بزرگ گفت: تا جایی که اطلاع دارم و مطالعه کردم، ذره‌ای انحراف در آثار این پژوهشگاه وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: افتخار ما داشتن رهبری است که به از پژوهش و تحقیقات فاصله ندارند و در عرصه‌هایی در جامعه که موفقیت دیده می‌شود، از تشویق های ایشان است.

خاتمی خاطرنشان کرد: در شرح نهج‌البلاغه جلد ۲۰ صفحه ۳۱۹ روایتی است «العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیهِ» که خیلی روایت قابل توجهی است علم سلطان است هر کس که آن را یافت حمله می‌کند و برخورد تهاجمی دارد و اگر ملتی را از پژوهش محروم کردند «ومَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیهِ» مورد تهاجم واقع شده و به آن حمله می‌شود.

وی افزود: من معتقد هستم که در هفته پژوهش و فناوری باید این روایت را در همه عرصه‌ها مطرح کرد چراکه مسیر تحول و پیشرفت در کشور از این مسیر می‌گذرد.

حجت‌الاسلام‌ حمید نگارش رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(س) در ادامه این نشست بیان داشت: از اتفاقاتی که امسال در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) رقم خورد، بازدید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از غرفه انتشارات زمزم هدایت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود که ایشان یکسری نکات راهبردی را فرمودند و از آثار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) ابراز خرسندی کردند.

وی با اشاره به بحث کادرسازی در این پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)، اظهار کرد: جذب نیروهای نخبه و توانمند برای تقویت علمی پژوهشگاه در دستور کار قرار دارد و تا حالا پذیرش خیلی خوبی صورت گرفته است.

حجت الاسلام نگارش با اشاره به محصولات این پژوهشگاه، یادآور شد: ما در سراسر کشور نمایشگاه‌های فعالی داریم و آثار خود را در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌کنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با تاکید بر با ارج نهادن به زحمات پژوهشگران، اظهار داشت: برنامه‌ای را ضمن تقدیر از چهره‌های ماندگار پژوهشگاه طراحی کردیم و بر این باور هستیم که ارتباط با چهره‌های ماندگار پژوهشگاه، می‌تواند تأثیرگذار باشد تا راه را بهتر به ما نشان بدهند.

حجت الاسلام نگارش خاطرنشان کرد: ما برای تقویت بنیه علمی خود سعی کردیم تا از ظرفیت اساتید حوزه و دانشگاه استفاده کنیم و معتقدیم که این ارتباط برای ما خیلی برکت دارد. ما باید به سراغ کسانی که صاحب فکر هستند و می‌توانند به ما کمک بکنند، برویم و این باور را داریم که با کمک این بزرگواران می‌توانیم، تقویت پیدا بکنیم.

در این مراسم از حجت‌الاسلام‌ رمضان علی رفیعی به‌عنوان چهره ماندگار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) در سال ۱۴۰۲، پژوهشگر برتر، هیئت علمی برتر، و پژوهش‌یاران برتر تقدیر به عمل آمد و در پایان از جلد ۱۴ مجموعه جهاد تبیین، «صحنه‌سازی‌های دروغین» به قلم موسی مهدوی نژاد رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز