خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

ابتدای دولت ۵۷۰ سینما تحویل گرفتیم و تا پایان سال به ۹۰۰ سینما خواهیم رسید/ اعزام عمره مفرده از ۲۸ آذر/ اجرای مجدد کنسرت «همراه با خاطره ها» حسین انتظامی در دی‌ماه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۲۹۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما ۵۷۰ تحویل گرفتیم و طی دو سال و نیم این عدد تا پایان سال به ۹۰۰ سینما افزایش پیدا می‌کند، همچنین پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال مخاطبین سینما از عدد ۳۰ میلیون تجاوز خواهد کرد و اقتصاد سینما و فروش بلیط که در پایگاه رسمی سینما موجود است ان‌شاءالله به عدد ۱۰۰۰ میلیارد در پایان سال برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، گفت: ان‌شاءالله در آخری روزهای پاییز ما در وزارت فرهنگ مهمان عزیزی را میزبان خواهیم بود. شهید گمنامی روز دوشنبه ساعت ۹ صبح در میدان بهارستان تشییع خواهد شد و در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاک سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: من از عموم اهالی فرهنگ و هنر و رسانه دعوت می کنم توفیق شرکت در این مراسم معنوی را داشته باشند و همگی مهمان این شهید عزیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند.

اسماعیلی درخصوص اعزام زائران عمره مفرده عنوان کرد: ما چندبار اعلام کردیم که ان شاءالله عمره مفرده از اواخر آذر ماه اعلام خواهد شد، دیروز سازمان حج و زیارت اعلام کرد از ۲۸ آذر ماه کار اعزام زائران عمره مفرده به لطف خدا آغاز می‌شود. من از بانک مرکزی، سازمان هواپیمایی و وزرات راه ویژه تشکر می‌کنم که با همکاران من در سازمان حج و زیارت همکاری نزدیکی را داشتند. بعد از ۹ سال ان شاءالله زیارت خانه خدا در عمره مفرده فراهم شده و ما تلاش خواهیم کرد در همین ابتدای کار تا انتها با اولویت کسانی که ثبت نام کردند با سرعت این کار را جلو ببریم.

وی در ادامه به اجرای کنسرت «همراه با خاطره ها» به آهنگسازی و رهبری مجید انتظامی اشاره کرد و ابراز داشت: اجرای بی نظیر استاد انتظامی را در تالار وحدت داشتیم، کار بی نظیری بود؛ من از آقای انتظامی تشکر می کنم. همچنین ایشان پذیرفتند که ان‌شاءالله چند روزی هم در دی‌ماه این اجرا را مجددا داشته باشیم.

وزیر ارشاد با اشاره به یکی از شعارهای محور این وزارتخانه گفت: ما در دولت انقلابی شعار نهضت بازگشت به مساجد را عنوان کردیم، دیروز یک گام عملی دراین راستا برداشتیم، ۱۳۰۰ کانون فرهنگی هنری بانوان را راه اندازی کردیم. این یک اتفاق بسیار مبارکی است که رخ داده؛ بانوان عفیف و پیشتاز ایرانی که به برکت انقلاب اسلامی امروز در جایگاه های مهم کشور حضور دارند ان‌شاءالله با حضور در مساجد و اداره این کانون ها به فضای تعاملی بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.

اسماعیلی در خصوص آخرین آمارهای سینمایی کشور گفت: در بحث رونق فرهنگ و هنر دوستان من ۸۳۲مین سینما را چند روز قبل افتتاح کردند و به یاری خدا تا نوروز این عدد به ۹۰۰ خواهد رسید، ما ۵۷۰ تحویل گرفتیم و طی دو سال و نیم این عدد دارد به ۹۰۰ عدد افزایش پیدا می‌کند. همچنین پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال مخاطبین سینما از عدد ۳۰ میلیون تجاوز خواهد کرد و اقتصاد سینما و فروش بلیط که در پایگاه رسمی سینما موجود است ان‌شاءالله به عدد ۱۰۰۰ میلیارد در پایان سال برسد.

وی ادامه داد: از هنرمندان عزیز هم تشکر می‌کنم که تعامل خوبی داشتند، چند شب پیش هنرمندان عزیز کشورمان با گرایش های مختلف و نگاه و سلیقه متفاوت باهم به دعوت سازمان سینمایی یک جلسه ای را با رییس محترم سازمان برنامه و بودجه داشتند؛ هم از سازمان برنامه و بودجه و هم از اهالی فرهنگ و هنر تشکر می کنیم. این فارغ از گفت‌وگوها و مواردی که وجود دارد، انتقاد یا پینهادی که مطرح است؛ نشان دهنده انسجام حوزه فرهنگ و هنر و همگرایی بالای میان دولت و اصحاب فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی درباره تدابیر دولت برای استفاده از تسهیلات حج مفرده گفت: در ارتباط با عمره مفرده، این امکان با استفاده از ارز نیمایی فراهم و بسته هزینه های این سفر از ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان اعلام شد. البته با دستور رئیس به‌تدریج زمینه حمایت‌های جدی‌تری را فراهم می کنیم.

وی درباره افزایش بودجه سینما در بودجه ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه در حوزه سینما گشایش‌های بسیار خوبی داشتیم و برای سال ۱۴۰۳ دولت هنوز ردیف‌ها داده نشده است، اظهار داشت: امسال برای اولین بار لایحه بودجه در دو بخش به مجلس ارائه می‌شود که یک بخش احکام است که اکنون در صحن مجلس در رفت و برگشت است و آقای منظور و دوستان ما روی جداول در حال توافق هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تلاش ما این است که بودجه وزارت فرهنگ کاملا عملیاتی شود، ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه نمایشگاه کتاب حدود ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود و وزارت ارشاد این مقدار یارانه را به طور مستقیم در اختیار مردم قرار می دهد.

اسماعیلی افزود: این وزارتخانه در معاونت فرهنگی و حوزه کتاب ۱۱ جشنواره ملی و بین‌المللی برگزار می کند و در حوزه سینما غیر از تولیداتی که در بنیاد فارابی انجام می شود و یک کار حمایتی است، ده‌ها جشنواره در سطح ملی، استانی و بین‌المللی برگزار می‌شود و همه اینها نیازمند حمایت جدی‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز هیات دولت گزارشی که توسط اینجانب در بحث افزایش نشاط فرهنگی و اجتماعی در کشور ارائه شد با تقدیر رئیس جمهور همراه بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بخش عمده ای از توقعات اصحاب فرهنگ و هنر در لایحه برنامه هفتم توسعه و صندوق هنرمندان آمده است و در مورد نظام مالیاتی هم با هماهنگی وزیر اقتصاد در لایحه ارسالی دولت به مجلس اصلاحات لازم انجام شد و امید است بتوانیم بخش مهمی از این مطالبات را در اسناد قانونی پیش‌رو حل کنیم.

اسماعیلی درباره صدور مجوزهای الکترونیکی کسب و کار نیز گفت: همه بخش‌های وزارتخانه در سامانه حضور دارند البته ممکن است در ارتباط با نحوه صدور مجوزها اختلاف دیدگاه‌هایی وجود داشته باشد که این موارد را با همکاری وزارت اقتصاد دنبال و رفع می کنیم.

وی درباره جشنواره‌های فجر گفت: دبیران جشنواره در این زمینه اطلاع رسانی می کنند و من هم در روزهای آینده در این زمینه نشست مطبوعاتی خواهم داشت و جزئیات جشنواره را به اتفاق همکارانم و مسئولان بخش‌ها به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در چند روز آینده عاشیق‌های ترکی را داریم و این را منطقه به منطقه انجام می‌دهیم، اظهار داشت: ما ۴۵ سال در مورد موسیقی سند نداشتیم.

اسماعیلی بیان داشت: در سند موسیقی که به تصویب شورای معین شورای عالی رسید در یکی از بندهای مهم آن اشاره شده که دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف هستند از موسیقی‌های محلی نواحی حمایت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز