خبرگزاری کار ایران

نگاهداری: فساد بازی باخت-باخت برای مردم و حاکمیت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۶۰۵

رییس مرکز پژوهش های مجلس، با بیان اینکه فساد بازی باخت-باخت برای مردم و حاکمیت است، گفت: افشای عمومی و رسانه ای فساد تاثیری در افزایش اعتماد مردم به حاکمیت ندارد و مهم اطلاع رسانی درباره نتیجه برخورد با مفسدین است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، با اشاره به حواشی رسانه‌ای فساد اخیر، با بیان اینکه فساد کارآمدی حاکمیت و اعتماد و مشارکت مردم را کاهش می‌دهد، گفت: فساد بازی باخت -باخت برای مردم و حاکمیت است و برنده ظاهری این بازی مفسدین هستند.

وی افزود: فساد کلان حاصل تبانی برخی فعالان سیاسی و فعالان اقتصادی است وگرنه اتفاق نمی‌افتد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: نبود عزم و اراده جدی در بین مدیران و دولتمردان و فقدان برنامه جامع علمی برای مقابله با فساد می‌تواند موانع جدی در این زمینه ایجاد کند.

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد افشای عمومی و رسانه‌ای فساد تاثیری در افزایش اعتماد مردم به حاکمیت ندارد و مهم اطلاع‌رسانی درباره نتیجه برخورد با مفسدین است و نباید مسیر را اشتباه رویم.

نگاهداری یادآور شد: ارتقا کیفیت قوانین و لغو مقررات رشوه‌خیز، امضاهای طلایی و رفع تعارض منافع فردی و جمعی، ساده‌سازی قوانین و مقررات و کاهش تفسیرپذیری آنها، یقینا در جلوگیری از فساد موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز