خبرگزاری کار ایران

غریب‌آبادی:

شمار بالای شهدای غزه برای رژیم صهیونیستی رسوایی است، نه دستاورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۳۸۷

همایش ملی مقاومت، آیین گرامیداشت روز دانشجو با حضور معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، وزیر کشور، معاون پیشین امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، رئیس سازمان صداوسیما و معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر به‌عنوان نخستین سخنران همایش "انقلاب ما همیشه بوده است یار مظلومان و خصم ظالمان" که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو، اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی نه‌تنها زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی را زیر و رو کرد، بلکه طوفان بزرگ‌تری برپا کرد و آن بیدار کردن وجدان‌های بشری در موضوع توجه به جنایت‌های هفت دهه‌ای رژیم صهیونیستی است؛ کارشناسان مختلف اعم از کارشناسان صهیونیست و حامیان رژیم صهیونیستی بر بی‌سابقه بودن عملیات طوفان الاقصی تاکید دارند؛ این عملیات کاملا فلسطینی و مبتنی بر تجزیه و تحلیل آن‌ها از شرایط بود.

وی گفت: تبلیغات چند دهه‌ای رژیم صهیونیستی درباره سازمان‌های اطلاعاتی و ارتش این رژیم، به دنبال القای تصوری غیرواقعی از قدرت رژیم صهیونیستی بود، اما طوفان الاقصی این هیمنه و تصویر را فرو ریخت و شکست‌پذیری ارتش و ناتوانی سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه گفت: برخلاف ادعاهای صهیونیست‌ها و حامیانش، شمار بالای شهدای غیرنظامی غزه عامل رسوایی و بی حیثیتی رژیم صهیونیستی است نه دستاورد آن.

وی تاکید کرد: اصول و گزاره‌های چهارگانه دکترین نظامی رژیم صهیونیستی شامل بازدارندگی، هشدار، انتقال نبرد به جغرافیای کشور تهدید کننده و محافظت از ساکنان ادعایی رژیم صهیونیستی نیز طی ۲ ماه گذشته ناکام ماندند و تحقق نیافتند.

غریب‌آبادی درباره پیامدهای طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی گفت: این پیامدها عبارتند از گسترش احساس ناامنی در ساکنان صهیونیستی اراضی اشغالی، بروز موج مهاجرت معکوس، لطمه‌های بزرگ به اقتصاد رژیم صهیونیستی، ایجاد وقفه در روند عادی‌سازی روابط با  رژیم صهیونیستی و مخالفت‌های عظیم افکار عمومی بین‌المللی با رژیم اشغالگر قدس.

وی درباره شکست اهداف راهبردی رژیم صهیونیستی، نیز بیان کرد: این رژیم در سه راهبرد اصلی خود یعنی نابودی حماس و توان نظامی آن، کنترل نوار غزه و آزادسازی زندانیان خود از طریق جنگ شکست خورد؛ این یک شکست بزرگ برای رژیم صهیونیستی است؛ همزمان گروه‌های مقاومت فلسطین هیمنه امنیتی، اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را فرو ریختند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با تاکید بر اینکه ریشه‌های عملیات طوفان الاقصی را نه در هفت اکتبر ۲۰۲۳ بلکه باید از ۷۵ سال پیش جستجو کرد، گفت: مردم فلسطین تحت اشغالگری صهیونیست‌ها ۷۵ سال است که برای بازپس گرفتن اراضی خود تلاش می‌کنند و رژیم صهیونیستی به‌عنوان اشغالگر حق دفاع مشروع از خود را ندارد و این مردم مظلوم فلسطین هستند که حق دفاع مشروع از خود را دارند. وضعیت در فلسطین وضعیت اشغال و تجاوز است و فلسطینی‌ها در طول ۷۵ سال گذشته بطور مداوم در حال دفاع و مقاومت هستند.

وی با اشاره به آمار مربوط به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه طی دو ماه گذشته. تصریح کرد: جنایت‌های رژیم صهیونیستی به شکل عمده غیرنظامیان را هدف قرار داده است؛ این‌ها جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و پاکسازی قومی و نژادی است.

غریب‌آبادی در ادامه ضمن تاکید بر پیگیری قضایی جنایت‌های رژیم صهیونیستی از سوی مجامع و محاکم بین‌المللی مانند دیوان بین‌المللی کیفری، گفت: سازمان‌های مدعی حقوق بشر به ارائه بیانیه‌های ضعیف بسنده کردند و نشان دادند که ابزار سیاسی‌کاری کشورهای غربی هستند؛ شورای امنیت حتی نتوانست قطعنامه قاطعی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی صادر کند.

وی درباره اقدام‌های قوه قضاییه درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به ظرفیت‌ها برای اقدام، گفت: اقدام‌های حقوقی و قضایی در دو یا سه سطح قابل پیگیری است؛ در حالی که دولت فلسطین در دیوان بین‌المللی کیفری کم کار است، ما تلاش کردیم از طریق گروه‌های مردمی و داخلی اعمال فشار کنیم؛ ما با همکاری وزارت امور خارجه به دنبال شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری نیز هستیم؛ حقوقدانان وکلا بسیج شدند تا در کشورهای دارای صلاحیت جهانی پرونده علیه مقام‌های صهیونیست باز شوند؛ با پیگیری معاونت امور بین‌الملل علیه رژیم صهیونیستی در کشور تشکیل پرونده دادیم تا از بی‌کیفرمانی جنایت‌های رژیم صهیونیستی جلوگیری شود.

غریب‌آبادی با تاکید بر لزوم تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی خواستار اقدام دستگاه‌های مربوط در این زمینه شد؛ به گفته وی، معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه از وزارت امور خارجه خواسته است تا اجرای قطعنامه سازمان همکاری اسلامی در این زمینه را در دستور کار قرار داده و از دیگر کشورهای اسلامی نیز بخواهد در این زمینه اقدام کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: برای تاثیرگذاری بیشتر اقدام‌های خود علیه رژیم صهیونیستی نیازمند هماهنگی میان کشورهای اسلامی هستیم. 

غریب‌آبادی در پایان اظهار داشت: از کشورهای اسلامی انتظار داریم که اقدام‌های عملی و جدی انجام بدهند؛ تحولات اخیر نشان داد که قدس شریف همچنان می‌تواند عامل انسجام کشورهای اسلامی و عامل وحدت بخش باشد، هرچند باید هرچه سریع‌تر جلوی جنایت‌های رژیم صهیونیستی را بگیریم و آن را متوقف کنیم؛ ما نیازمند پیشنهادهای عملی و راهکارهای جدی برای توقف این جنایات هستیم.

وحیدی: آمریکا در ۲ ماه گذشته برای برپا نگهداشتن رژیم صهیونیستی تلاش‌های زیادی کرده است

وحیدی دیگر سخنران همایش ملی مقاومت، پس از تبریک روز دانشجو به پیشرفت‌های دانشگاه در کشور اشاره کرده و گفت: دانشجویان و دانشگاهیان در گام دوم انقلاب اسلامی مسئولیت بزرگی دارند و امیدواریم که بتوانند این مسئولیت را انجام دهند.

وی پس از ارائه توضیحات درباره رسالت‌های دانشگاه و دلیل نامگذاری ۱۶ آذر به‌عنوان روز دانشجو، مقاومت فلسطین را پیچ تاریخی مهمی برای دانشگاه خواند و گفت که اهمیت تحولات غزه از ترافیک سفر مقام‌های ارشد آمریکایی به اراضی اشغالی آشکار می‌شود؛ آمریکا در ۲ ماه گذشته برای برپا نگهداشتن رژیم صهیونیستی تلاش‌های زیادی کرده است.

وزیر کشور در بخشی دیگر با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران بر روند وجودی رژیم صهیونیستی در منطقه، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی پس از انقلاب اسلامی شاهد تقویت مقاومت فلسطین بود که شرایط دشواری را برایش رقم زده و می‌زنند؛ اکنون یک گروه مقاومتی محدود در یک منطقه تحت تحریم، رژیم صهیونیستی را وارد چالشی کرد که آمریکا را نیز ناچار به اقدام و ورود به ماجرا کرد؛ اکنون به‌اصطلاح چهارمین ارتش بزرگ جهان برای جبران شکست خود ناچار به قتل‌عام زنان و کودکان است و معادلات به دست مقاومت فلسطین رقم می‌خورد.

وی در پایان گفت که رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود از یک گروه مقاومت تلاش دارد که ایران را مسئول عملیات طوفان الاقصی بداند؛ این در حالی است که با وجود حمایت همیشگی ایران از مقاومت فلسطین، درخت مقاومت در فلسطین خود یک درخت تناور است که مستقلا تصمیم گرفته و عمل می‌کند و این یک عبرت برای مستکبران است.

جبلی: تل‌آویو شاهد شنیده شدن سیلی مقاومت به‌صورت روزانه است

جبلی پس از گرامیداشت یاد شهدای ۱۶ آذر و همه شهدای دانشجو، گفت که امروز بعد از ۷۵ سال پس از تشکیل رژیم صهیونیستی، تل‌آویو شاهد شنیده شدن سیلی مقاومت به‌صورت روزانه است.

رئیس سازمان صداوسیما درباره چرایی تداوم حیات منحوس رژیم صهیونیستی به‌رغم ارتکاب جنایت‌ها و جرایم مختلف علیه فلسطینی‌ها، اظهار کرد: این امر میسر شد، چون کشورهای غربی و اتاق فکرهای آن‌ها و البته هالیوود از این رژیم حمایت کردند و می‌کنند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از ناکامی در گفتمان‌سازی در کشور برای آشکار کردن گسترده جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: دانشگاه باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کند.

جبلی در پایان با اشاره به موفقیت مقاومت فلسطین در اجرای عملیات طوفان الاقصی، گفت: این عملیات بزرگ‌ترین عملیات فریب در تاریخ بود که مقاومت از طریق آن رژیم صهیونیستی را تحقیر کرد؛ برخلاف حماس که میلیمتری از اهداف روز نخست خود عقب‌نشینی نکرد، رژیم صهیونیستی به هیچیک از اهداف خود نرسید؛ در حالی که رژیم صهیونیستی از رویای غزه بدون مقاومت حرف می‌زند، ما اکنون باید از واقعیت منطقه بدون اسرائیل صحبت کنیم.

لاریجانی: جمهوری اسلامی پدیده‌ای است که روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود

در ادامه لاریجانی پس از گرامیداشت یاد شهدای ۱۶ آذر و تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران درخت تنومندی است که هر روز تنومندتر نیز می‌شود.

وی همچنین با تاکید به دانشجویان به داشتن دلیل خوب برای درس خواندن و مجاهده‌ای درس خواندن، گفت: توصیه‌هایی به جوانان دانشجو دارم؛ به قضایا از جمله انقلاب اسلامی از دریچه‌های تاریخی و قواعد جامعه‌شناسی نگاه کنید؛ ریشه‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را درک و از بیرون به آن نگاه کنید، زیرا ما با بهمن اطلاعات‌نماها محاصره شده‌ایم؛ جمهوری اسلامی پدیده‌ای در حال شدن است که روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود.

این استاد دانشگاه در پایان به ویژگی‌های حکومت خوب اشاره و تاکید کرد که این موضوع مورد تاکید امام خمینی (ره) نیز بود.

در پایان نمایندگان دانشجویان پاکستانی و نیجریه‌ای مشغول به تحصیل در ایران، روز دانشجو را تبریک گفتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز