خبرگزاری کار ایران

توسط مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شد؛

بررسی ابعاد لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۶۳۸

نشست تخصصی چالش‌ها و راهکارهای سیاستی و تقنینی توسعه سواحل مکران مربوط به لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با همکاری اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی «چالش‌ها و راهکارهای سیاستی و تقنینی توسعه سواحل مکران» را با هدف دریافت نظرات تخصصی و کارشناسی دستگاه‌های اجرایی استان و موسسات آموزشی و پژوهشی سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیرامون «لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران» در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار کرد. 

در این نشست جمع زیادی از نخبگان محلی و محلی از جمله معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند و نیز دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی حضور داشتند.

این جلسه در چهار محور فرصتها و ظرفیتهای سواحل مکران برای رشد و توسعه کشور، الگوی توسعه درون‌زا سواحل مکران مبتنی بر ظرفیت منطقه‌ای، تبیین نقش و جایگاه استراتژیک سواحل مکران و ضرورت پیوستگی با ارکان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سیستان و بلوچستان و تحلیل و واکاوی جهت‌گیری و ابعاد لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران، به صورت تخصصی با راهبری محتوایی دفتر مطالعات مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد و شخصیت‌ها و دستگاه‌های مختلف نقطه نظرات خود را پیرامون محورهای فوق ارائه دادند.

نخبگان و مدیران استانی و شهرستانی ضمن تاکید بر اهمیت سواحل مکران در رشد و توسعه کشور، با بیان ظرفیت‌های موجود در این منطقه، به طرح برخی از قابلیت‌هایی مهم پرداختند که باید مورد توجه سیاستگذاران و قانونگذاران باشد. 

مهدی پندار، معاون اجرایی مرکز پژوهش‌های مجلس در جمع‌بندی موضوعات ارائه شده تاکید داشت که نظرات مختلف دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان که در جلسه مطرح شد، توسط اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری سیستان و بلوچستان جمع‌بندی خواهد شد و در اختیار دفتر مطالعات مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس قرار خواهد گرفت تا در تقویت و اصلاح لایحه مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز