خبرگزاری کار ایران

حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه:

همه ما در امور اجتماعی باید کاری کنیم که ضرری به کسی وارد نشود/ تفکر بسیجی فراتر از زمان و مرزها و سازمان‌ها است.

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۴۰۲

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: همه ما در امور اجتماعی یک حقی داریم و باید کاری کنیم تا ضرر به کسی وارد نشود. یک مسؤلیت بر عهده تک تک ما است و آن این است که به افراد جامعه ظلم، ضرر و آسیبی وارد نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام علی حاج علی‌اکبری در خطبه های این هفته نماز با اشاره به مسئولیت اجتماعی گفت: همه ما در امور اجتماعی یک حقی داریم و باید کاری کنیم تا ضرر به کسی وارد نشود. یک مسؤلیت بر عهده تک تک ما است و آن این است که به افراد جامعه ظلم، ضرر و آسیبی وارد نشود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: سلام یکی از آداب تربیت مومنین جامعه اسلامی است، مؤمنین وقتی با هم دیدار می‌کنند، کلیدواژه ارتباط‌شان سلام است که از ریشه سلامت است و نقطه مقابلش عیب، آسیب و خصومت است. سلام به معنای مقاومت و سازگاری است. سلام نام خداوند تبارک و تعالی و از صفات خداوند است.

وی ادامه داد: سلام از حقوق متقابل مؤمنین قرار گرفت که جزو آیین مسلمانی است. احکام و آداب فروانی دارد. وقتی مؤمنین به هم سلام می‌کنند یعنی چه؟ آیا یک کلمه تشریفاتی است؟ خیر، وقتی به مسلمان و مومنی سلام می‌کنی یعنی ما با هم دوست هستم رابطه من بر اساس صلح و دوستی است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: خداوند در سوره کهف می‌فرماید پیامبر ما به امت اسلامی بگو فاصله زندگی از یک بهار و پاییز است. فرمود مواظب باشید ظاهر زندگی دنیا شما را فریب ندهد.

وی افزود: امیدواریم درس زیست عفیفانه،  حجاب و عفاف و خانه داری از حضرت فاطمه زهرا علیهاسلام را بگیریم.

حاج علی‌اکبری افزود: روز چهارشنبه در دیدار رهبری یک درس بسیج شناسی گرفتیم. بسیجی تراز، خود امام بود و مکتب بسیج همان مکتب امام است و مکتب امام همان مکتب اسلام ناب محمدی است. رهبری معظم در این دیدارها مدام ما را به مکتب امام ارجاع می‌دهند.

وی افزود: منطق بسیج بر ۲ رکن استوار شده، رکن اول تهدید زدایی حداکثری است و رکن دوم حداکثرسازی برای تولید ظرفیت برای پیشرفت است.  بسیج بر همین منطق در تاریخ انقلاب اسلامی سیر کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: بسیج به دور از منت و غرور خود را خادم افراد جامعه می‌داند. منطق بسیج برافراشته و درخشان است. مانند صخره‌های بلند و کوه‌های استوار است. بسیج یک فرهنگ و تفکر است و در یک زمان جا نمی‌شود. شهید مدرس یک بسیجی مثال زدنی است که ایستادگی و مقاومت کرد. میرزا کوچک خان جنگلی هم یک بسیجی سرافراز بود. امیدوارم مرام شهید مدرس در مجلس و مجلسیان وجود داشته باشد

وی ادامه داد: مقاومت امروز فلسطین محصول تفکر بسیجی سربلند و پیش برنده است. تفکر بسیج در جنگ ۴۸ روزه خودش را نشان داد. تفکر بسیجی فراتر از زمان و مرزها و سازمان‌ها است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز