خبرگزاری کار ایران

اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

برنامه‌هایی که برای تولید برق هسته‌ای تعریف شده را با قوت ادامه می‌دهیم/ همه کشورها باید به سمت انرژی پاک حرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۳۲۹

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد:برق هسته‌ای یکی از پاک‌ترین و پایدارترین انرژی‌هاست و الحمدلله برنامه‌هایی که برای ما تعریف شده را شروع کرده‌ایم و با قوت ادامه می‌دهیم. همه کشورها باید به سمت انرژی پاک حرکت کنند.

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که کشور عراق اعلام کرده است به دنبال احداث نیروگاه‌ هسته‌ای صلح‌آمیز است، در اسخ به این سوال که آیا تاکنون در این مورد با ما هم برای همکاری مشورت یا رایزنی شده است، گفت:تغییرات اقلیمی جدی است و همه کشورها متعهد شده‌اند به اینکه «کربن صفر» را محقق کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: باید بیشتر و قوی‌تر به این موضوع بپردازیم و برای اینکه آلاینده‌ها صفر شوند تلاش کنیم؛ چراکه یکی از پایدارترین و پا‌ک‌ترین انرژی‌ها برق هسته‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: الحمدلله برنامه‌هایی که برای ما تعریف شده را شروع کرده‌ایم و با قوت ادامه می‌دهیم.

اسلامی درخصوص این‌که آیا عراق از ایران برای احداث و ساخت این نیروگاه مشورت یا کمکی خواسته است، گفت: در مورد اینکه در این زمینه با ما مشورت کنند، خیر، هر ملتی تصمیمات خودش را می‌گیرد. برق هسته‌ای یک امر در راستای تغییرات اقلیمی و گازهای گلخانه‌ای است و همه کشورها به سمت انرژی پاک در حرکت هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز