خبرگزاری کار ایران

طحان نظیف در نشست خبری:

برنامه هفتم را به صورت رسمی دریافت نکردیم/ شورای نگهبان توصیه‌پذیر نیست/ بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان هنوز آغاز نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۳۵۳

سخنگوی شورای نگهبان نگهبان درباره کاهش مدت سربازی در برنامه هفتم توسعه، عنوان کرد: ببینید ما برنامه هفتم را به صورت رسمی دریافت نکردیم، طبیعتاً هنگام بررسی همه مستندات سوابق قانونی را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود با اشاره به آخرین طرح و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح بند یک ماده 83 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه اخیر شورا مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد و مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: همچنین لایحه حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب مورد بررسی قرار گرفت که پیش از این ابهامات و ایرادات وارد به این لایحه از سوی بنده تشریح شده بود که باید این ایرادات از سوی مجلس مرتفع شود. همچنین بند ک لایحه بودجه 1402 کل کشور درباره قیر رایگان دیگر مصوبه‌ای بود که با ایراد شکلی در شورای نگهبان مواجه شده بود که باید از سوی مجلس اصلاح شود. البته این مصوبه با توجه به اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شد که مجمع در جلسه اخیر خود مصوبه قیر رایگان را مورد تایید قرار داد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دیگر مصوبه‌ای بود که مورد بررسی قرار دادیم که ابهامات و ایراداتی نسبت به این مصوبه وارد است که باید اصلاح شود.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درخصوص‌ افزایش سن بازنشستگی و خلاف شرع بودن آن، گفت: این موضوع به دلیل آنکه در روزهای اخیر به تصویب رسیده هنوز در شورای نگهبان مورد بررسی قرار نگرفته است. ما به دلیل حجم برنامه هفتم و مصوبات آن جلساتی را به منظور بررسی و رسیدگی به مصوبات برگزار کردیم. اما در این موضوع مشخص تاکنون هیچ بحثی صورت نگرفته و علت آن هم این بود که جزو مصوبات آخر مجلس بود و در روزهای اخیر به تصویب رسید.

وی ادامه داد: ما منتظریم تا مصوبه به صورت رسمی به دست ما برسد پس از آن بررسی کرده و اعلام نظر خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان نگهبان در پاسخ به سوالی پیرامون کاهش مدت سربازی در برنامه هفتم توسعه، عنوان کرد: ببینید ما برنامه هفتم را به صورت رسمی دریافت نکردیم، طبیعتاً هنگام بررسی همه مستندات سوابق قانونی را بررسی خواهیم کرد.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارنظرهای برخی شخصیت‌ها و افراد نزدیک به یک جناح سیاسی در مورد برخی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان، گفت: شورای نگهبان توصیه‌پذیر نیست و تلاش می‌کند وظایف قانونی خود را انجام دهد. ممکن است که در فضای سیاسی جریانات و اشخاص سیاسی مواردی را نسبت به یکدیگر مطرح کنند اما بهتر است که این گونه اظهارنظرها متعرض وظایف قانونی دیگر دستگاه‌ها مانند شورای نگهبان نباشد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درخصوص‌ اظهارنظرها در جهت ایجاد فشار برای ردصلاحیت حسن روحانی و اینکه این نظرات یادآور سخنان وزیر اسبق اطلاعات درخصوص ردصلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی است، گفت: همان نکته‌ای هم که گفته شد غلط بود، براساس یک اظهارنظر غلط که نمی‌توان رویه را تعیین کرد. بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان هنوز آغاز نشده است و همانطور که عرض کردم هفته گذشته آزمون کتبی برگزار شده و آزمون شفاهی هنوز برگزار نشده است و هنوز وارد بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نشده‌ایم.
خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز