خبرگزاری کار ایران

رئیس کل بانک مرکزی:

به زودی مقررات جدید مربوط به صرافی‌ها را ابلاغ می‌کنیم/ امیدواریم به هدفگذاری ۲۵ درصد برای نرخ رشد نقدینگی برسیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۶۷۲

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اخیرا مقررات جدیدی را در شورای پول و اعتبار بردیم برای اینکه تغییرات اساسی بدهیم و بتوانیم نظارت خودمان را بر صرافی‌ها تقویت کنیم ان‌شا‌الله به زودی مقررات جدید مربوط به صرافی‌ها را ابلاغ می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزین در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد اقامات دولت برای کاهش رشد نقدینگی عنوان کرد: همانطور که می‌دانید از ابتدای سال هدفگذاری ما برای رشد نقدینگی ۲۵ درصد بود. خوشبختانه رشد نقدینگی را از ۴۲ درصد به ۲۶.۴ درصد رسانده‌ایم.

وی افزود: البته می‌دانید هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم فشار بر رشد نقدینگی بیشتر می‌شود ولی امیدواریم به هدفگذاری ۲۵ درصد برای نرخ رشد نقدینگی برسیم.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد نظارت بر صرافی‌ها گفت: تعداد زیادی صرافی داریم. عدم رضایت ما از صرافی‌ها موجب شد که کانون صرافان را منحل کردیم. دنبال ساز و کار جدید برای نظارت بر صرافی‌ها هستیم، بسیاری از صرافی‌هایی که تابع مقررات نبودند مجوزهایشان لغو شده است در مورد صرافی‌ها این سخت‌گیری‌ها را داریم و به طور منظم بر آنها نظارت داریم.

وی گفت: اخیرا مقررات جدیدی را در شورای پول و اعتبار بردیم برای اینکه تغییرات اساسی بدهیم و بتوانیم نظارت خودمان را بر صرافی‌ها تقویت کنیم ان‌شا‌الله به زودی  مقررات جدید مربوط به صرافی‌ها را ابلاغ می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی درباره قانون جهش مسکن هم توضیح داد: در جلسه شورای عالی مسکن این موضوع با حضور رئیس‌جمهور بررسی و قرار شد درباره بانک‌هایی که به افراد معرفی شده از سوی سامانه وزارت راه، وام پرداخت نکرده‌اند، جریمه شوند. ولی اگر فردی به بانک معرفی نشده یا سامانه راه‌اندازی نشده باشد که نمی‌توان بانک را جریمه کرد.

فرزین درباره افزایش اختیارات هم توضیح داد: قانون افزایش اختیارات پس از اصلاحیه‌های مجمع تشخیص مصلحت به مجلس ابلاغ و پس از آن هم به زودی به دولت ابلاغ خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: این قانون تلاش می‌کند اختیارات جدیدتری به بانک مرکزی دهد که این گام خوبی به سمت افزایش استقلال و اقتدار بانک مرکزی است که این خود به بهتر شدن سیاست‌های پولی، نظارت بر بانک‌ها و سیاست‌های لازم برای کنترل تورم کمک می‌کند.  

وی درباره تخلف بانک‌ها در زمینه پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری گفت: درباره این وام‌ها یک تکلیف سالانه برعهده بانک‌ها گذاشته شده است و تا پایان سال نظام بانکی باید بتواند آن‌ها را اجرایی کند. تلاش ما این است که تکلیف تعیین شده، محقق شود و اگر بانکی تعهد خود را انجام نداده باشد، بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز