خبرگزاری کار ایران

نامه بادامچیان به شورای نگهبان:‌

عدم احراز ۲۰ هزار نفر از داوطلبان موجب ایجاد فضای منفی در انتخابات می‌شود/ شورای نگهبان اسامی عدم احراز صلاحیت‌شدگان را اعلام کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۴۱۶

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نامه ای به دبیر و اعضای شورای نگهبان، خواستار تغییر روش بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایلنا، متن نامه اسدالله بادامچیان به این شرح است:

حضر ت آیت الله جنتی (دامت برکاته )فقهای معظم و حقوقدانان محترم و معزز شورای نگهبان

سلام علیکم

بـا مسـئلت مــزید تـوفیقات و عـمر پـر بـرکـت و مـستـدام هـمه بـزرگواران 

انتخابات مجلس خبرگان و مجلس محترم شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲ دو رویداد مهم و سرنوشت ساز در گام دوّم انقلاب اسلامی است . ولی امر مسلمین امام خامنه ای (مدظلّه العالی) در رهنمود آغاز سال به امر تحول و نیز مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات اشاره و توصیه فرمودند. حدود ۴۹ هزار در مرحله اوّل برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام کردند که این امر بی سابقه ای بود. قانون انتخابات نیز فرصت ۶ ماهه برای بررسی صلاحیت ها را تصویب کرد.

وزارت محترم کشور در بررسی صلاحیت ها حدود ۲۲ هزار نفر واجد شرایط ثبت نام اعلام نمود که رسیدگی و اظهار نظر نهایی به عهده شورای محترم نگهبان خواهد بود.افزایش تعداد داوطلبان در این حد بالا، خود نمونه ای از مشارکت مورد نظر ولایت بود و آنچه مورد توجه است مسئله رسیدگی به صلاحیت این چند هزار نفر است. پیشنهاد این بنده در محضر فقهای معظم و حقوقدانان محترم اینست که در اعلام رد صلاحیت شدگان حرفی نیست، امّا در مورد آنها که صلاحیت و عدم صلاحیت آنها محرز نمی باشد و مشمول عدم احراز صلاحیت می شوند؛ نگرانی دلسوزان نظام و ارادتمندان و وفاداران به انقلاب اینست که اعلام عدم احراز صلاحیت درباره ثبت نام کنندگان ، به تعدادی حدود ۲۰ هزار نفر و اعلام چنین رقمی ، قطعاً موجب ایجاد فضای منفی در انتخابات آینده و کاهش مشارکت و فضای به شدت منفی علیه آن نهاد حافظ سلامت و امنیت انتخابات و نیز باعث سوءاستفاده گسترده دشمنان و معاندان می شود و همچنین رهنمود رهبر معظم انقلاب که مشارکت بالای مردم در انتخابات است ، محقق نمی گردد.

نظر پیشنهادی دوستان در حزب مؤتلفه اسلامی به شرح ذیل تقدیم می شود:

۱. شورای محترم نگهبان اسامی آنان که عدم صلاحیت آنها محرز می شود را اعلام فرماید.

۲. درباره آنان که عدم احرازصلاحیت شان مطرح است و تعداد بالایی هستند ، امر را به مردم واگذار نماید. نتایج حاصل از این پیشنهاد چنین می شود:

۱. مشارکت در سطح بالایی قرار می گیرد .

۲. فرصت منفی بافی و تخریب از مخالفان و معاندان گرفته می شود.

۳. برای نظام و شرکت در انتخابات و آزادی انتخابات ، زمینه مساعدی ایجاد می گردد.

۴. نارضایتی ثبت نام کنندگان ، خانواده ها و طرفداران آن ها پدید نمی آید.

۵. انتخاب نهایی از گستره حضور ثبت نام کنندگان حاصل می شود و این بنفع نظام و در راستای اهداف بیانیه گام دوّم است.

۶. کار برای شورای محترم نگهبان آسان می شود و وقت زیادی از اعضای محترم شورای نگهبان گرفته نمی‌شود.

۷. تاثیری در افراد منتخب نهایی ندارد.

۸. سطح شکایت و اعتراض به نحو چشمگیری کاهش می یابد و این بنفع نظام است.

۹. و سایر موارد مشابهاین نظر پیشنهادی است و بدیهی است که اختیار کامل بر عهده اعزّه فقها و حقوقدانان شورای محترم نگهبان است.

ضمناً چنانچه مشورت یا مذاکره یا ارائه نظرات و توضیح بیشتری را مد نظر داشته باشید آماده حضور و انجام وظیفه هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز