خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

آشنایی با اندیشه‌های قرآنی رهبری به معنای آشنایی با اسلام ناب محمدی(ص) است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۷۵۸

حجت ‌الاسلام محمدحسنی در نشست خبری «کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)» با بیان اینکه برای برگزاری این کنگره اهداف متعددی در نظر گرفته شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری از مسائل و معارف صاحب نظر هستند و اندیشه‌های قرآنی ایشان در زمره استثنایی ترین نظرات در این حوزه است که در اداره جامعه به‌ سبک قرآنی، منحصر به فرد است. در حقیقت آشنایی با اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری به معنای آشنایی با اسلام ناب محمدی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی در نشست خبری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که صبح امروز (دوشنبه) در این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره در ارتباط با بازخوانی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به اهمیت تبیین اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: جامعة المصطفی العالمیه اقدام بسیار ارزشمندی در برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای انجام داده و این اقدام جای تشکر و تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه کنگره اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای در سطح بین‌المللی نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: این کنگره در سطوح مختلف برگزار می‌شود و سازمان‌ها و نهاد‌های مختلفی از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در برگزاری آن نقش‌آفرینی دارند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: در راستای برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جامعة المصطفی العالمیه منعقد و تقسیم وظایف انجام شد؛ همچنین برابر وظایف تعیین‌شده، دو طرف وارد کار عملیاتی شدند و این کنگره قرار است روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه برای برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای اهداف متعددی در نظر گرفته شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری از مسائل و معارف صاحب نظر هستند و اندیشه‌های قرآنی ایشان در زمره استثنایی ترین نظرات در این حوزه است که در اداره جامعه به‌ سبک قرآنی، منحصر به فرد است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم از یک جامعه در تراز انقلاب اسلامی برخوردار شویم، باید قرآنی شویم و در این عرصه باید دنباله‌رو کسانی باشیم که اشراف کامل به حوزه قرآنی و معارفی دارند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه بسیاری از نسل جوان با دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی آشنایی ندارند، گفت: عناصر فعال در حوزه قرآنی و معارفی وظیفه دارند که دیدگاه‌های معظم‌له را به اطلاع جامعه هدف برسانند؛ البته در این زمینه جامعة المصطفی العالمیه پرچم‌داری می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه درباره فعالیت‌های قرآنی ارتش اظهار داشت: یکی از سازمان‌های فعال در کشور که ارتباط تنگاتنگی با قرآن دارد، ارتش است و ادعا داریم که یکی از پیشتازان بخش قرآنی در کشور هستیم.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال‌های نخستین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به قرآن پناه آورده و در طول این سال‌ها بیش از ۴۳ دوره مسابقه قرآنی در بین کارکنان برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه خانواده‌های ارتشی از حافظان و قاریان قرآنی در سطوح مختلف هستند، خاطرنشان کرد: در ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳۷ هزار حافظ قرآنی از یک جزء تا ۳۰ جزء داریم و کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی با استقبال خانواده‌های ارتشی در روز‌های مختلف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در پایان گفت: برای تعیین مقالات برتر، شایسته تجلیل و تقدیر در این کنگره، سازوکار های داوری تعیین شده که پس از بررسی و تعیین سطح، در روز برگزاری کنگره از مقالات برتر تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز