خبرگزاری کار ایران

با رأی نمایندگان و در برنامه هفتم توسعه؛

سازوکار مرجعیت رسانه‌ای صدا و سیما تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۱۹۳

نمایندگان مجلس با تصویب سنجه‌های عملکردی سازوکار مرجعیت رسانه‌ای صدا و سیما را تعیین کردند.

نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۲۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده ۷۷ اصلاحی لایحه مذکور با ۱۱۸ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

نماینده دولت در جریان بررسی این ماده گفت: در جلسه قبل این ماده مطرح شد که به دلیل داشتن بار مالی مقرر گردید اصلاح و اهداف جدیدی برای آن پیش‌بینی شود اما جمع بندی صورت گرفته با گذشته تفاوتی ندارد.

وی ادامه داد: به دلیل داشتن بار مالی دولت با جدول ارائه شده مخالف است. در زمینه تعدیل اهداف ایرادات دولت رفع شود.

دکتر محمدباقر قالیباف عنوان کرد: ۳ دستگاه در برنامه ششم درصدی از بودجه عمومی را داشتند که یکی از آنها صدا و سیما است، در سیاست‌هایی که ابلاغ شد مقرر گردید پایه‌ها تقویت گردد پس باید پایه آنها را افزایش دهیم . باید بر روی رقم توافق کنیم که چه میزان باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بخش را بررسی می‌کنیم، تبصره ۲ نیز بارگذاری می‌شود ، گویا در کمیسیون جداول نیز مورد توافق قرار گرفته شده است.

احمد راستینه به عنوان نماینده کمیسیون تلفیق گفت: همان‌گونه که دکتر قالیباف مطرح کرد چند دستگاه باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد که یکی از آنها صدا و سیما است. امروز مرجعیت رسانه‌ای امری ضروری است، اگر این دستگاه می‌خواهد دانشگاه جامعی باشد باید از آن حمایت کنیم. نخبه‌های ما برای تولید آثار فاخر نیازمند حمایت در برنامه هفتم هستند.

براساس ماده ۷۷ اصلاحی لایحه مذکور؛ به منظور مرجعیت رسانهای سازمان صدا وسیما و تقویت کارایی و اثربخشی رسانه ملی  برای گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی- ایرانی و مواجهه مؤثر با جنگ روانی و تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمنان و ایجاد تحول در محتوا، رویکرد و سازوکار، اقدامات زیر انجام می‌گیرد:

الف- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف است در راستای ارتقای رسانه ملی به عنوان مرجعی  رسانه‌ای، پوشش حداکثری و پاسخگویی به نیازهای تمامی مخاطبان و ارتقای شاخص‌های هویت ملی و انقالبی آنان  و با ساماندهی شبکه‌ها، برون سپاری و خرید خدمات، صنعتی سازی از طریق ارتقای فناوری‌های تولید و پوشش صددرصد ی (%۱۰۰) استان ها، توسعه کّمی و کیفی برنامه‌های تولیدی (ملی، استانی، و برون مرزی) و حمایت از تولید محتوای فرهنگی و هنری در فضای مجازی نسبت به تحقق سنجه‌های مورد نیاز جدول ذیل تا پایان برنامه اقدام نماید. دولت مکلف است منابع مورد نیاز این برنامه را تأمین کند.

سازوکار مرجعیت رسانه‌ای صدا و سیما تعیین شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز