خبرگزاری کار ایران

نوری در گفت‌وگو با ایلنا:

مصوبه اصلاح قانون انتخابات نیازمند ۱۹۰ رأی بود/ ملاک دوسوم آراء تمام نمایندگان است نه حاضران/ هیچ قانونی نمی‌تواند وظیفه‌ نمایندگی را متوقف کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۱۰۶

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس گفت: در آیین نامه داخلی مجلس ملاک دوسوم‌ تعداد نمایندگان است که این عدد الان ۱۹۰ می‌شود که آرا برای مصوبه چه کلیات و چه جزییات یکی ۱۷۷ بود و دیگری ۱۷۴ یعنی در واقع به دوسوم‌نمایندگان نرسیدند.

غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص تذکر نماینده قم نسبت به حدنصاب آراء مصوبه اصلاح قانون انتخابات، گفت: در آیین نامه داخلی مجلس ملاک دوسوم‌ تعداد نمایندگان است که این عدد الان ۱۹۰ رای می‌شود اما آرا برای مصوبه مذکور چه کلیات و چه جزییات یکی ۱۷۷ بود و دیگری ۱۷۴ یعنی در واقع تعداد آرا به دوسوم‌ نمایندگان نرسید.

وی ادامه داد: پیش‌بینی من این است که رییس مجلس این تذکر را می‌پذیرد چون در آیین‌نامه آمده است و خیلی هم امیدواریم که این تذکر پذیرفته شود چون مصوبه خوبی نبود.

نوری عنوان کرد: بنده هم در زمان بررسی هنگام مخالفت گفتم که این اصلاحیه با قانون اساسی منافات دارد، وظیفه نمایندگی اصلا تعطیل بردار نیست و هیچ قانون عادی‌ای نمی‌تواند وظیفه‌ای که در قانون اساسی برعهده نماینده گذاشته شده را متوقف کند.

وی افزود: به غیر از این هم باشد یک سری سوءاستفاده‌ها و سوبرداشت‌ها و گاهاً شاید برداشت‌های درستی را افراد می‌توانند داشته باشند که مجلس و نمایندگان دارند برای خود استثناء قائل می‌شوند که در یک بند خطرناک که به کمک‌ها و اعانات اشاره دارد این اصلاحیه انجام می‌شود.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: امیدواریم که این آراء پذیرفته نشود و موضوع منتفی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز