خبرگزاری کار ایران

خاجی:

آمریکایی‌ها مدیریت کشتار مردم بی دفاع فلسطین را به دست گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۹۹۶

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی تأکید کرد: آمریکایی‌ها در پیام‌های متعددی از ما خواستند تا خویشتندار باشیم. در حالیکه خود خویشتندار نبوده و علاوه بر حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و سیاسی عملا مدیریت کشتار مردم بی دفاع فلسطین را به دست گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی امروز در ملاقات امروز با گروندبرگ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن آخرین وضعیت میدانی، سیاسی و انسانی یمن را مورد بررسی و رایزنی قرار داد.

در این گفت‌وگو، طرفین بر لزوم حل و فصل بحران یمن از طریق روش‌های مسالمت‌آمیز و سیاسی تأکید کردند.

خاجی در این مذاکرات، ضمن اشاره به اهمیت منطقه‌ای و جهانی تحولات‌ غزه، لزوم‌ برقراری فوری آتش‌بس و توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، رفع محاصره و ورود کمک‌های انسان‌دوستانه را مورد تأکید قرار داد.

وی ضمن تاکید بر اثرگذاری وضعیت غزه بر تحولات منطقه‌ای از جمله یمن گفت: آمریکایی‌ها در پیام‌های متعددی از ما خواستند تا خویشتندار باشیم. در حالیکه خود خویشتندار نبوده و علاوه بر حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و سیاسی عملا مدیریت کشتار مردم بی دفاع فلسطین را به دست گرفته‌اند.

مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی ادامه داد: باید همه تلاش‌ها برای حل بحران یمن از طریق سیاسی به کار گرفته شود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا همه توان خود در رسیدن به این مهم را به کار گیرد.

خاجی وضعیت انسانی در یمن را نگران‌کننده ارزیابی کرد و اظهار داشت: کمک‌های انسانی به یمن تحت تاثیر دیگر بحران‌ها کاهش پیدا کرده و این امر شرایط انسانی را وخیم‌تر کرده و این وضعیتی است که باید مورد توجه و در اولویت اقدامات سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه قرار داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز