خبرگزاری کار ایران

ذوالنور در اجلاس IPU:

غزه یک زندان بزرگ بدون سقف است/ رژیم صهیونستی نامشروع است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۸۴۷

نایب رییس مجلس گفت: امروز غزه یک زندان بزرگ بدون سقف است، ولی بی‌سقف بودن آن نه برای رسیدن نور و هوا، بلکه برای فرو ریختن بمب‌های یک تنی و بمب‌های فسفری بر سر زن و کودک بی‌پناه باریکه و نوار غزه است.

به گزارش ایلنا، حجت‌السلام ذوالنور در یکصد و چهل و هفتمین مجمع اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) با انتقاد از استفاده ابزاری و فریبکارانه قدرت‌های استکباری از مفاهیم مقدسی مانند صلح و عدالت، بیان کرد: آیا در این اجلاس از صلح و عدالت به عنوان مفاهیمی موهوم، خیالی و ناشناخته حرف می‌زنیم یا آنچه که در عالم واقع و با فریبکاری آمریکا و غرب در دنیا به نام صلح و عدالت رقم می‌خورد؟ آیا کشورهای استعمارگر و استثمارگری که تاریخ و پرونده آنان مملو از قتل و غصب و غارت است و امروز نیز با استعمار نو در حال بلعیدن جهان هستند، می‌توانند منادی صلح و عدالت باشند؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به روسای و اعضاء هیأت‌های پارلمانی کشورهای مختلف عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی گفت: امروز کدام کشور در دنیا هست که در نظام سلطه و این قطب‌بندی و در زمره کشورهای سلطه‌گر و متجاوز نبوده و زخم‌های کهنه از تجاوز استعمارگران بر تن نداشته باشد؟‌ این قدرتهای متجاوز چگونه می‌توانند از صلح و عدالت حرف بزنندیا نهادهای بین‌المللی را مدیریت کنند؟

ذوالنور با اشاره به تداوم استعمار در دنیا، ادامه داد: آیا امروز علی‌رغم شعارهای دروغ و فریبنده، اثری از صلح و عدالت در غزه دیده می‌شود؟ آیا صلح مورد ادعای این قدرت‌های زورگو، اعزام کشتی‌های جنگی آمریکا برای کمک به رژیم کودک‌کش اسرائیل، برای ویران کردن غزه و قتل‌عام کودکان و زنان و مردم مظلوم و بی‌پناه غزه و فلسطین است؟ چگونه می‌توانیم موضوع و شعار IPU را صلح و عدالت تعیین کنیم و خروجی و نتیجه آن اثری در توقف جنایات جنگی، نسل‌کشی، بمباران مساجد، کلیساها، مدارس و بیمارستان‌ها نداشته باشد؟ امروز غزه یک زندان بزرگ بدون سقف است ولی بی‌سقف بودن آن نه برای رسیدن نور و هوا، بلکه برای فرو ریختن بمب‌های یک تُنی و بمب‌های فسفری بر سر زن و کودک بی‌پناه باریکه و نوار غزه است.

رئیس هیات پارلمانی کشورمان در این اجلاس، با تاکید بر نقش کشورهای استعمارگر در براندازی حکومت‌ها، عنوان کرد: آن‌ها یا با لشگرکشی و تجهیزات ویرانگر نظامی و یا با ابزار انقلاب‌های رنگی، حکومت‌های قانونی را ساقط و جریان‌های طرفدار و حافظ منافع خود را بر دنیا حاکم می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در باریکه غزه دارد، افزود: این رژیم از جهات مختلف نامشروع و جعلی است، هم تولد نامشروع و شکل‌گیری آن در سال ۱۹۴۸ میلادی و با اعلامیه بالفور و خواست و پشتیبانی قدرت‌های بزرگ سلطه‌گر بوده است، هم سرزمین، مزارع، خانه و کاشانه مردم مظلوم فلسطین را با زور، تجاوز، قتل و غارت، اشغال و غصب کرده است و هم قدرت‌های غربی از طریق مهاجرت یهودیان صهیونیست برای این رژیم نامشروع ملت‌سازی کرده‌اند، بنابراین کجای این رژیم مشروعیت دارد؟

وی در انتقاد از مواضع اخیر یک‌جانبه و مغرضانه رئیس فعلی اتحادیه بین‌المجالس جهانی در حمایت از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی گفت: چگونه می‌توان از رژیمی که به بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و کلیساها رحم نمی‌کند، دفاع و حمایت کرد.

ذوالنور همچنین ضمن تشکر از میزبانی رئیس مجلس آنگولا، از مواضع حق‌طلبانه، منطقی و واقع‌بینانه رئیس جمهور این کشور، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز