خبرگزاری کار ایران

ضرغامی خبر داد؛

موافقت کمیسیون سیاسی و امنیتی دولت با لغو روادید برخی کشورهای پیشنهادی وزارت گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۳۷۰

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خش زیادی از کشورهایی که پیشنهاد لغو روادید آنها داده شده خوشبختانه به اتفاق آرا در جلسه امروز رای آورد. در مورد برخی از این کشورها که ملاحظاتی بود ادامه بحث به جلسه آینده کمیسیون سیاسی و امنیتی موکول شد که وقتی آن جلسه هم برقرار شود و در مورد آن چند کشور هم تصمیم‌گیری شود، یکجا اسم این کشورها اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت‌الله ضرغامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت لغو روادید برخی کشورها برای سفر به ایران گفت:‌ آخرین خبر اینکه امروز صبح جلسه کمیسیون سیاسی امنیتی دولت به ریاست وزیر کشور تشکیل شد. من از وزارت امور خارجه و همه دستگاه‌های اطلاعاتی تشکر می‌کنم که همراهی بسار خوبی با ما داشتند.

وی افزود:‌ بخش زیادی از کشورهایی که پیشنهاد لغو روادید آنها داده شده خوشبختانه به اتفاق آرا در جلسه امروز رای آورد. در مورد برخی از این کشورها که ملاحظاتی بود ادامه بحث به جلسه آینده کمیسیون سیاسی و امنیتی موکول شد که وقتی آن جلسه هم برقرار شود و در مورد آن چند کشور هم تصمیم‌گیری شود، یکجا اسم این کشورها اعلام می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت:‌ آنچه که مهم است امروز به عنوان یک ضرورت گردشگری درهای کشور باید باز شود و مردم دنیا باید بیایند ایران و این مزیت نسبی ما است. علیرغم برخی مشکلاتی که در کشور داریم که یک روز مشکل پلمپ داریم یک روز مشکل دیگری داریم، با این حال این‌ها اصلا مهم نیست هر گردشگری که می‌آید بالای ۹۰ درصد دیدگاهش نسبت به ایران در نظرسنجی‌ها عوض می‌شود؛ یعنی تمام تبلیغات ایران هراسی رسانه‌های خارجی همه منتفی می‌شود و می‌گویند ایرانی که الان می‌بینیم غیر از آن چیزی است که در کشور خودمان به ما گفتند.

ضرغامی یادآور شد: خوشبختانه امروز کشور منسجم و همراه است و توجیه لازم صورت گرفته است باید درهای کشور را در حوزه گردشگری باز کنیم. حق همه مردم دنیا است بتوانند راحت به ایران بیایند ایران را ببینند و از مزیت‌های آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که لغو متقابل روادید با کشورهایی که گفتید صورت می‌گیرد، گفت: این به طور طبیعی در حوزه کار وزارت خارجه است آنچه وزارت گردشگری دنبالش است لغو روادید برای کشورهایی است که مردم آنها بتوانند راحت به ایران بیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز