خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی:

صهیونیست‌ها منتظر انتقام سخت جبهه مقاومت باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۰۰۴

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به جنایت شب گذشته رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستان غزه، گفت: صهیونیست‌ها منتظر انتقام سخت جبهه مقاومت باشند.

به گزارش ایلنا، نشست خبری وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در پی جنایات رژیم صهونیستی صبح امروز (چهارشنبه ۲۶ مهرماه) در مجلس برگزار شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این نشست با تسلیت شهادت صدها زن و کودک و مرد فلسطین در بیمارستانی که باید محل امن و پناهگاه مجروحین باشد، گفت: این شهادت را به آزادی‌خواهان جهان، ملت‌های مستقل و مردم عزیز ایران تسلیت عرض می‌کنم، اتفاقی که طی روزهای گذشته در باریکه غزه رخ داد دل تمامی آزادی‌خواهان جهان را به درد آورد اما خط بطلان و پایانی که می‌توان بر مدعیان حقوق بشری کشید شب گذشته در این بیمارستان غزه رخ داد.

وی با بیان اینکه حمله شب گذشته رژِم صهیونیستی نقطه پایانی بر ادعای حقوق بشری غربی‌ها و آمریکایی‌ها بود، افزود: آن افرادی که به دنبال حقوق حیوانات هستند، حقوق انسان‌هایی -که به بیمارستان پناه آورده و به دنبال بهبود جراحات خود بودند- را ندیدند.

جلال زاده با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی و مجلس در تمامی ارکان خود این جنایت وحشیانه را محکوم می‌کند، ادامه داد: این جنایت به معنای زیرپا گذاشتن کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو که ناظر بر بهبود سرنوشت زخمیان و مجروحان نظامی و غیرنظامی است را در بالاترین سطح خود نادیده گرفت، همچنین حقوق و عرف بین‌الملل را زیرپا گذاشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنایتی که داعش‌ها در طول فعالیت خود مرتکب نشدند، در غزه توسط رژیم صهیونیستی انجام شد، اظهار کرد: ما در ایران بدون هیچ تعارفی حمایت خود را از هر گروهی -که علیه رژیم صهیونیستی به پا خیزد- اعلام کردیم.

وی با یادآوری اینکه عملیات طوفان القصی عملیاتی کاملا فلسطینی بود، مطرح کرد: با این وجود ما از مردم فلسطین و حقوق حقه آن‌ها در دفاع از خودشان حمایت خواهیم کرد، چراکه دل تمامی ملت‌های آزادی‌خواه از حادثه شب گذشته به درد آمده است و همان طورکه جنبش حزب‌الله  اعلام کرد؛ دیگر از زمان ارائه بیانیه و مصاحبه گذشته است، لذا مردم دنیا و به‌ویژه جهان اسلام باید با اقدامات عملی همچون تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی در به نتیجه رساندن عملیات طوفان القصی وارد میدان شوند.

جلال‌زاده با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها منتظر انتقام سخت جبهه مقاومت باشند، اضافه کرد: هیچ اسرائیلی و آمریکایی دیگر نباید در منطقه احساس امنیت کند چراکه حادثه شب گذشته پایانی بر آرامش حماس بود و به‌یقین طی روزهای آینده تحولات منطقه به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه می‌توان از حادثه شب گذشته فرصتی برای وحدت مسلمانان جهان ساخت، گفت: این در حالی است که مسئولان کشورهای غربی همچون رئیس‌جمهور فرانسه و نخست وزیر کانادا نتوانستند خود را پشت جنایات اسرائیل پنهان کنند و این جنایت را محکوم کردند، همچنین دبیرکل سازمان ملل می‌گوید؛ من وحشت زده شدم! لذا نمی‌توان هیچ توجیهی برای این اقدام رژیم جعلی صهیونیستی آورد.

وی با یادآوری اینکه رژیم صهیونیستی رژیمی وحشی و ضد انسانی است، افزود: آنچه فلسطینی‌ها ۷۵ سال فریاد زدند مردم دنیا شب گذشته به وضوح دیدند و چه اندوهناک که کودکان فلسطینی چند ساعت قبل در محوطه بیمارستان مشغول بازی بودند به وحشی‌ترین حالت ممکن مورد تهاجم قرار گرفته و خون آن‌ها بر زمین ریخته شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی از همان ساعات نخستین حادثه غزه و آغاز عملیات مسجدالاقصی اقداماتی را انجام داده و تا امروز جلسات مستمر خود را با مسئولان ذیربط در حوزه‌های مختلف دیپلماسی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی برگزار کرده است.

جلال‌زاده از ارسال نامه‌های متعدد به همتایان خود به در مجالس کشورهای اروپایی و اسلامی خبر داد و گفت: از آن‌ها خواسته‌ام برای دفاع از انسانیت و بشریت به میدان بی‌آیند و ادعای دفاع از حقوق بشری که دارند را عملا اعلام کنند.

وی با اعلام این خبر که هفته آینده میزبان سفرای کشورهای اسلامی در مجلس خواهند بود، گفت: چند گروه از نمایندگان به کشورهای مختلف منطقه اعزام خواهند شد و حامل پیام ویژه رئیس محترم مجلس جناب آقای دکتر قالیباف به همتایان خودشان خواهند بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان محترم مجلس نیز امروز در صحن علنی و راهپیمایی در میدان بهارستان انزجار خود را از این رژیم به گوش جهانیان رسانند، همچنین رئیس مجلس هفته گذشته طی تماس تلفنی با همتایان خود در کشورهای اسلامی ارتباط برقرار کرده و علاوه‌بر آن نشست فوق‌العاده روئسای مجالس کشورهای اسلامی را با محوریت جمهوری اسلامی ایران برگزار کرده و نزدیک ۲۰ رئیس و نائب رئیس مجالس کشورهای اسلامی در آن شرکت کردند.

جلال زاده مطرح کرد: همچنین فراکسیون نیروهای انقلاب مجلس جلسه‌ای را با حضور وزیر امور خارجه برگزار کرد و بنده به نمایندگی از نمایندگان مردم ضمن تشکر از وزیر در پی موضع‌گیری‌های انقلابی‌شان، در خواست کردم؛ وزارت خارجه به‌عنوان پیشانی دستگاه دیپلماسی ایران در جهان، تمامی ارکان کشور برای حمایت از مردم غزه تجهیز کند لذا باید به طور توامان دیپلماسی پارلمانی، عمومی و بشری را تقویت کنیم تا ان‌شاءالله این اقدامات ادامه پیدا کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اکنون زمان حمایت‌های جهانی از مردم غزه مهم است، اضافه کرد: در پی ارتباط با روئسای دفاتر دوستان حماس، جهاد اسلامی و  حزب‌الله و دعوت‌شان به مجلس متوجه شدیم؛ انتظار آن‌ها از ما اقدام نظامی و عملیاتی نیست بلکه انتظار آن‌ها از مردم در سراسر دنیا و به‌ویژه ایران به‌عنوان محور مقاومت در منطقه، موضع‌گیری علیه این جنایات است.

وی با اشاره به حضور خود جوش مردم سراسر کشور در خیابان‌ها در حمایت از مردم فلسطین، بیان کرد: مردم ایران و آزادی‌خواه جهان شب تلخی را پشت سر گذاشتند لذا باید این جنایت را جنایت قرن نامید و به‌یقین ایلات متحده آمریکا نخستین و اصلی‌ترین شریک اسرائیل در این جنایت است بنابراین باید در دادگاه‌های جهانی به دلیل اقدامات ضدبشری خود محاکه شوند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی همچنین از رسانه‌ها که هوشمندانه پای کار بوده و مظلومیت مردم فلسطین را منعکس کردند تشکر کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جبهه مقاومت در مقابل این جنایت چه واکنشی نشان خواهد داد؟، گفت: همان طور که مکرر اعلام شد؛ عملیات طوفان الاقصی عملیاتی کاملا فلسطینی بود اما این موضوع نافی حمایت جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت، حماس و جهاد اسلامی نیست چراکه مقام معظم رهبری به صراحت فرموند؛ کرانه باختری باید مسلح شود اما درباره اینکه جبهه مقاومت باید در پاسخ به این جنایت وحشیانه چه واکنشی نشان دهد، باید گفت؛ اجازه دهید جبهه مقاومت نه در یک اقدام شتاب‌زده که رژیم صهیونیستی منتظر آن است بلکه در زمان و مکان مناسب پاسخ مناسب را دهد، هرچند مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند؛ تاب‌آوری جبهه مقاومت نیز حدی دارد.

جلال زاده با بیان اینکه این عملیات وحشیانه اسرائیل آفندی نیست بلکه پدافندی است بدین معنا که حماس پیش دستانه در اسرائیل و مناطق اشغالی به ۵ دلیل عملیات انجام داد، توضیح داد: یکی از این دلایل اهانت و هتک حرمت مسجد الاقصی بود چراکه به گفته اسماعیل هنیه طی مذاکرات با آقای امیرعبداللهیان؛ نظامیان اسرائیل با پوتین بالای منبر مسجدالاقصی رفته‌اند، همچنین باید هتک حرمت از زنان و کودکان فلسطین و مخدوش کردن طرح آبراهام یا همان عادی‌سازی با کشورهای منطقه را باید به این دلایل افزود.

وی افزود: طبق آخرین گزارشات دریافت شده توسط فلسطین‌ها، قرار بود صدها هزار اسرائیلی در هفته‌های آینده و طی چند سال با تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی مستقر شوند لذا حماس عملیات را انجام داد و اسرائیل غافلگیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز