خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به سوال ایلنا مطرح شد؛

توضیح وزیر ارشاد درباره لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان/ ناهماهنگی پیش آمد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۸۴۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان گفت: به نظرم این اتفاق ناشی از یک ناهماهنگی بود. ما تلاش‌مان این است که در اجراهای صحنه‌ای به دغدغه‌های مردم احترام گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان عنوان کرد:‌ سیاست ما در بحث اجراهای صحنه‌ای روشن است و همه باید به قانون مقید باشند و اجرای قانون استان و شهر نمی‌شناسد.

وی افزود:‌ آقای خواننده عزیزمان در یزد اجرا داشت و می‌خواستند همان اجرا را در اصفهان داشته باشند. من این را بیشتر بررسی کردم و با معاون هنری‌مان صحبت کردم، دفتر موسیقی‌مان پیگیری کرد. پریروز استاندار اصفهان پیش من بود در آنجا هم این موضوع را به ایشان یادآوری کردم در اولین فرصت به آقای قربانی هم دوستان ما اطلاع دادند ان‌شا‌الله کار انجام خواهد شد. به نظرم این اتفاق ناشی از یک ناهماهنگی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ما تلاش‌مان این است که در اجراهای صحنه‌ای به دغدغه‌های مردم احترام گذاشته شود. به یاری خدا و همکاری مردم و اصحاب فرهنگ و هنر ما کم‌ترین حاشیه را داشتیم. چون می‌دانستم امروز مورد سوال قرار می‌گیرم دیروز از دوستان خواستم فهرست اجراهایی که همین الان دارد اتفاق می‌افتد را بدهند، شاید چندین اجرا در شهرهای مختلف بدون هیچ اتفاقی دارد برگزار می‌شود حالا یک مورد ناهماهنگی پیش آمد که ان‌شاالله برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: من دیدم یک عده‌ای گویا خوشحال هستند که در جایی اتفاقی افتاده و گفتند آقا فلانی گفت هیچ مشکلی نیست چرا اینجا این اتفاق افتاده؟ صدها و هزاران اجرا برگزار می‌شود در یک مورد هم ممکن است بین دستگاهها سوءتفاهم پیش آید. دیشب آخرین خبری که دوستانم دادند ان‌شاالله این مشکل دارد رفع می‌شود و کار انجام خواهد شد از عموم هنرمندانمان تشکر می‌کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: یک اتفاق مهمی هم اینجا رخ داد که خوب است شما به آن بپردازید و آن رفتار معاون هنری ما بود آمد که ورود کرد و عذرخواهی کرد. علیرغم اینکه در دفتر موسیقی ما سالی چند صد اجرا داریم وقتی یک مورد هم پیش می‌آید موظفیم ورود کنیم و با قوت از مردم و اجراکنندگان دلجویی شود که نشان داده شود مشی دولت مشی کرامت و رفتار کریمانه و در عین حال با احترام کامل با جامعه فرهنگی و هنری است.

وی با ابراز تاسف از قتل داریوش مهرجویی و همسرش، گفت: آقای مهرجویی یکی از معتبرترین کارگردان‌های مولف در سینمای ایران بود. ایشان با ساخت فیلم «گاو» و سایر فیلم‌های اجتماعی تاثیرگذار، نقش مهمی را در ارتقاء فیلم‌های فلسفی تاثیرگذار سینما ایفا کرد. ضایعه قتل ایشان برای همه ما تاسف‌آور بود. بعد از اطلاع از این اتفاق، در ابتدای ساعات اولیه صبح پیام تسلیت صادر کردم و بلافاصله دوستان امنیتی، انتظامی و قضایی در دفترم حاضر شدند و نشست مفصلی برگزار شد. همکارانم به منزل مرحوم مهرجویی رفتند و مقدمات تشییع و تجلیل از ایشان را برنامه‌ریزی کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیت رییس‌جمهور را نشانه همدردی عمیق او با اصحاب فرهنگ کشور توصیف کرد و گفت: رییس‌جمهور به وزرات فرهنگ دستور دادند تکریم، تجلیل و تعظیم از ایشان را انجام دهیم. به طور مستمر با همکاران قضایی و انتظامی در تماسم تا عاملان این جنایت هر چه زودتر شناسایی شده و به سزای عمل ننگین‌شان برسند.

وی درباره اجرای سیاست عدالت فرهنگی و مردمی سازی فرهنگ و هنر اعلام کرده بود، گفت: دولت انقلابی گام دوم عدالت فرهنگی و مردمی سازی فرهنگ و هنر را در حوزه فرهنگ نظارت و حمایت و تسهیل می‌داند و تصدی‌گری باید به حلقه های میانی واگذار شود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در اعتبارات اخیر این کار را عملیاتی کردیم. ما برای همه انجمن های موسیقی، نمایشی و تجسمی و انجمن های ادبی در همه استان ها سرانه یک میلیارد اعتبار در نظر گرفتیم که در از طریق نظارت قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ با عاملیت بخش های مردمی در اختیار آنها قرار می گیرد. بنابراین طرح ها بررسی می شود و بر اساس آن بودجه می گیرد.

اسماعیلی گفت: تاسال گذشته حداکثر اعتباری که به هر یک از انجمن‌ها برای رَتق و فَتق امور عادی به آنها تخصیص داده می شد بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان بود و اکنون سرانه به یک میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: به شورای‌های فرهنگ عمومی که سند مهندسی فرهنگی را رونمایی کردند، به طور متوسط به اجرای هر سند در استان ها ۳۰ میلیارد تومان تخصیص دادیم و  برای انجمن سینماهای جوان که مسئولیت پرورش نیروهای فکری و نسل نو  متناسب با آرمان های انقلاب را دارند ۵۷ دفتر در کشور داریم که ۱۸۰ میلیارد تومان به آنها تخصیص می دهیم تا بتوانند تمام تجهیزات خود را نوسازی کنند.  

وزیر فرهنگ تاکید کرد که جهت حرکت ما تقویت گروهای مردمی حلقه‌های میانی برای تصدی‌گری فعالیت‌های فرهنگی است و دولت با اعتماد به گروه های مردمی و حلقه‌های میانی به حوزه نظارت و حمایت و تسهیل نقل مکان می‌کنند و تصدی گری نخواهد کرد و رها هم نخواهیم کرد.

اسماعیلی معتقد است که باید در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری  و اقتصاد فرهنگ و هنر را تقویت کرد. اما در عین حال کار باید توسط مردم صورت بگیرد و این یک تفاوت بنیادین نگاه این دولت با نگاه های قبلی است. نگاه جدید متعالی و متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی است و بر همین مدار این موضوع پیش می رود.

وی این را هم گفت که در یک سال و نیم اخیر ۱۷۵ پروانه ساخت فیلم صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز