خبرگزاری کار ایران

سلیمی در نشست فلسطین، ریشه‌ها و پیامدها:

پاکسازی قومی و نژادی در فلسطین دور از ذهن است/ با وجود تشکیل کابینه ائتلافی در اسرائیل، شکاف‌ها همچنان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۵۶۴

عضو انجمن علوم سیاسی ایران گفت: در مورد پاکسازی قومی و نژادی هم باید گفت که اساسا تحقق این امر به دور از ذهن است و اگر این اقدام صورت بگیرد، صدای فلسطینی‌ها در جای دیگر بلند خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سلیمی عضو انجمن علوم سیاسی ایران در نشست فلسطین، ریشه‌ها و پیامدها گفت: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی موسسات معتبر بین‌المللی مانند موسسه پی.یو، بسیاری از کشورهای جهان نوعی نگاه منفی به اسراییل دارند و حالا هم نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد به جز در آمریکا، بسیاری از کشورهای جهان و افکار عمومی آنها علیه اسراییل سر و شکل گرفته است. این روند به جایی رسیده که حتی بحث دو کشوری هم با انتقاد صریح و مشخص روبرو شده است.

وی افزود: در این میان عرب - اسراییلی‌ها هم با دیده خود به موضوع دو کشوری نگاه می‌کنند. حتی چپی‌ها در اسرائیل معتقدند که بهتر می‌توان در کنار فلسطینی‌ها زندگی کنند اما راستگراها اینگونه فکر نمی‌کنند. 

سلیمی یادآور شد: در مورد پاکسازی قومی و نژادی هم باید گفت که اساسا تحقق این امر به دور از ذهن است و اگر این اقدام صورت بگیرد، صدای فلسطینی‌ها در جای دیگر بلند خواهد شد. از سوی دیگر باید توجه داشت با وجود آنکه نتانیاهو و تیم وی به سمت کابینه ائتلافی رفته‌اند، اما شکاف همچنان وجود دارد و فلسطینی‌ها هم به سمت ائتلاف با حماس پیش رفتند.

عضو انجمن علوم سیاسی ایران گفت: باید متوجه بود که عملا جنگ رخ داده در غزه یک نوع جنگ روایت‌ها به شمار می‌رود و همین روایات هستند که در نهایت پرونده فلسطین را بازگو می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز