خبرگزاری کار ایران

سازوکار همکاری شرکت‌های هواپیمایی براساس لایحه برنامه هفتم توسعه مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۶۳۸

نمایندگان مردم در مجلس سازوکار همکاری مشترک یا ادغام شرکت های هواپیمایی در زمان اجرای برنامه هفتم توسعه را مشخص کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۲۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی ۳ ماده ۵۷ این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی۳ ماده ۵۷ این لایحه؛ سازمان هواپیمایی کشوری موظف است سازوکارهای لازم برای همکاری مشترک بازرگانی میان شرکت های هواپیمایی در ایران از طریق شیوه های همکاری مانند ادغام یا ائتلاف، برقراری پروازهای نماد مشترک (کد ِشیْر) برقراری اتاق تسویه پایاپای ملی بین شرکت های هواپیمایی و سایر اقدامات مدیریتی و نرمافزاری را فراهم کند.

همچنین نمایندگان در ادامه به بررسی بند الحاقی ۴ ماده ۵۷ لایحه مذکور پرداخته و آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

براساس بند الحاقی ۴ ارجاع شده ماده ۵۷؛ جهت تسهیل و گسترش عبور و مرور بین المللی از فضای جمهوری اسلامی ایران و ارتقای امنیت و اسکورت دریایی اقدامات زیر انجام می گیرد:

۱- گسترش زیرساخت های سامانه های راداری و ناوبری

۲- ارتقای امنیت و اسکورت دریایی خطوط مواصلاتی کشتیرانی، نفتکش ها و شناورهای تجاری و افزایش توان و قدرت دریایی در آب های آزاد و استیفای حقوق جمهوری اسلامی ایران در اقیانوسیه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز