خبرگزاری کار ایران

بشیری در گفت‌وگو با ایلنا:

اجرای تنها ۶ مصوبه از ۲۸۶ مصوبه سفر رئیس‌جمهور به پاکدشت/ از مردم رای می‌گیریم تا مشکلات‌شان را برطرف کنیم نه اینکه قول بیهوده بدهیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۹۹۳

نماینده پاکدشت با انتقاد از اجرای تنها ۶ مصوبه از ۲۸۶ مصوبه در دولت سیزدهم تاکید کرد: وقتی از مردم رای می‌گیریم و قول می دهیم مشکلات شان را حل کنیم، با تکیه بر صندلی مدیریت و مسئولیت، باید به قول خود عمل کنیم. باید تلاش کنیم و مشکلات مردم را برطرف کنیم نه اینکه فقط حرف بزنیم و قول بیهوده بدهیم.

به گزارش ایلنا،  نزدیک به ۲۰ سال است که بیش از ۴ هزار نفر در قالب اتحادیه تعاونی های مسکن امیرالمومنین پاکدشت زمین خریده اند. اعضای این تعاونی ها که متعلق به اقشار گوناگون جامعه است، سال‌هاست در انتظار صدور مجوز برای ساخت و خانه دار شدن هستند، اما در تمامی سال‌های گذشته با وجود آمدن دولت‌هایی با طیف های گوناگون فکری، هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. بدتر اینکه بسیاری از اعضای این تعاونی در گذشت زمان جان خود را از دست داده اند و ناامیدی در خانه دار شدن به نسل های بعدی منتقل شده است. اعضای این تعاونی همچنان نگران هستند که مبادا نوه هایشان نیز نتوانند مجوز ساخت و ساز این پروژه ها را ببینند. آنچه از اعضای این تعاونی مسکن برجای مانده، ناله و نفرین هایی است که از ته دل نثار کسانی می کنند که با سنگ اندازی، بی تفاوتی، بی توجهی، لجبازی و حاشیه سازی، صدور مجوز ساخت و ساز این پروژه را به تاخیر انداخته اند.

دوست سیزدهم در مسیر دولت‌های گذشته

در تمامی دوره های گذشته، شاهد سفر روسای جمهور به پاکدشت، ارایه گزارش تعاونی مسکن امیرالمومنین، درجریان قرار گرفتن دولتمردان و در نهایت وعده های بی خاصیت بودیم، اتفاقی که در دولت سیزدهم نیز تاکنون رخ داده است. پاییز سال ۱۴۰۱ بود که ابراهیم رییسی رییس دولت سیزدهم به پاکدشت سفر کرد و به همراه مسوولان از پروژه مسکن امیرالمومنین بازدید کرد. پس از آنکه توضیحات مفصلی به رییسی داده شد، دستور داد تا یکماه بعد، تکلیف این زمین روشن و مجوز ساخت صادر شود. اکنون چیزی نمانده که یک سال از سفر رییسی به پاکدشت بگذرد و اتفاق خاصی نیفتاده، شرایطی که نشان می دهد دولت سیزدهم نیز در مسیر وعده درمانی دولتهای قبل حرکت می کند.

ایجاد امیدواری

در این رابطه با فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی که سالهاست به عنوان نماینده مردم پیگیر رفع مشکلات تعاونی مسکن بوده گفت‌وگو کردیم. نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به عنوان نماینده مردم در خانه ملت، مسوولیت پیگیری مطالبات مردم به ویژه تعاونی های مسکن را بر دوش خود احساس می کنم و به همین دلیل از هیچ کوششی فروگذار نکرده ام گفت: موضوع سفر ریس‌جمهور به شهرستان پاکدشت، امیدواری های زیادی ایجاد کرد و چند پروژه مهم برای پاکدشت را پیگیری کردم.

درخواست صدور مجوز ساخت

وی با اعلام اینکه چالش جدی پاکدشت چند پروژه تعاونی مسکن از جمله تعاونی امیرالمومنین، شهرک انقلاب و بیمارستان است که به صورت مفصل با رییس دولت سیزدهم در میان گذاشتم گفت: رییس جمهور با مردم از نزدیک گفتگو کرد و اعضای تعاونی مسکن امیرالمومنین نیز با رییسی گفت و گو کردند و خواستار رفع سریع  چالش صدور مجوز ساخت شدند، اما تاکنون اتفاق خاصی  نیفتاده است.

سفرهای بی خاصیت

بشیری سفرهای استانی و حضور رییس جمهور در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور را اقدامی خوب توصیف کرد و گفت: اینکه رییس جمهور به میان مردم بیاید، در قالب بازدید از مشکلات و چالش‌ها، در جریان درد دل مردم قرار بگیرد اما خاصیتی نداشته باشد، کار خوبی نیست.

وی با تاکید بر اینکه رییس جمهور دستور می دهد اما دست اندرکاران و مسئولان در سطح ملی، استانی و شهرستانی توجهی به دستورات ندارند، گفت: مسئولان باید به دستور رییس جمهور احترام بگذارند و مشکلات را حل کنند، اما این بسیار بد است که دولتمردان در دولت سیزدهم مانند دولت‌های قبل، توجهی به دستورات رییس دولت ندارند.

وعده‌های ناامیدکننده

نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بارها در دولت‌های مختلف در مورد تعاونی های مسکن جلسات زیادی داشتیم، گفت: پیگیری‌های فراوانی برای صدور مجوز ساخت تعاونی های مسکن صورت گرفته، ولی پیشرفت تاثیرگذاری را شاهد  نبوده ایم.

مصوبات روی کاغذ

وی از بی تاثیر بودن دستورها و مصوبات سفرهای استانی دولت انتقاد کرد و گفت: از دویست‌و هشتاد و شش مصوبه‌ای که در سفر استانی دولت سیزدهم داشتیم، فقط شش مصوبه که آن هم از کوچکترین، دم دست‌ترین و بی‌تاثیرگذارترین مصوبات سفر بوده، به نتیجه رسیده، اما پروژه‌هایی که برای مردم بوده، قرار بوده مشکلات مردم را حل کند و در زندگی مردم اثر مستقیم بگذارد، خبری نیست.

بشیری با تاکید بر اینکه رییس‌جمهور زحمت کشیده و در پاکدشت حضور پیدا کرده، ولی پروژه‌هایی که باید مشکلات مردم را برطرف و امیدآفرینی کند، رها شده است.

پیگیری در حد صفر

نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم باید نتیجه سفرهای استانی را لمس کنند گفت: متاسفانه دولتمردان خیلی پای کار نیستند و همین سرسری گرفتن و بی مسولیتی دولتمردان ، باعث می شود که خواسته های برحق مردم روی زمین بماند. وی با اشاره به اینکه هیات دولت از بخشهای زیادی تشکیل شده که بخشی برای پیگیری سفرهای استانی  تعیین شده گفت: رییس جمهور دستور داده یک ماه مشکل  تعاونی مسکن امیرالمومنین حل شود و نتیجه را به من اعلام کنید، اما اکنون نزدیک به یک سال می گذرد و هیچ کس پیگیر دستور رییس جمهور نیست در حالی که حتما باید مصوبات را دنبال کنند و به نتیجه برسانند.

اجرای شش مصوبه از ۲۸۶ مصوبه

بشیری با انتقاد شدید از اجرای تنها شش مصوبه از ۲۸۶ را مصوبه نقطه ضعف بزرگی برای دولت سیزدهم دانست و گفت: این همه ناکارآمدی باید بررسی و نتیجه اعلام شود. در حالی که مصوبات خواسته مردم و نیاز منطقه و کشور است، بی شک یا تیم دولت ضعیف و ناکارآمد است، یا مسوولان بی تفاوت هستند، یا کارشکنی ۹۸ درصدی برای زیر سوال بردن دولت البته از سوی کابینه وجود دارد یا عده ای می خواهند نارضایتی و بی اعتمادی ایجاد کنند که باید بررسی و مشخص شود.

دست نیاز مردم به سوی دولت

نماینده پاکدشت در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه  مردم دست نیاز به سوی رییس جمهور دراز کرده اند گفت: در گفت و گوی مردم با رییس جمهور، مردم به رییس جمهور التماس می کنند و اشک می ریزند تا دولت مشکلشان را حل کند و البته بدنبال رسیدگی سریع هستند، اما نه تنها سرعت و جدیتی در کار نیست، بلکه پس از طرح موضوع و التماس به رییس‌جمهور، روال معمول هم با تاخیر و کارشکنی رو به رو می شود.

وی با تاکید بر اینکه وقتی از مردم رای می گیریم و قول می دهیم مشکلات شان را حل کنیم، با تکیه بر صندلی مدیریت و مسوولیت، باید به قول خود عمل کنیم گفت: باید تلاش کنیم و مشکلات مردم را برطرف کنیم نه اینکه فقط حرف بزنیم و قول بیهوده بدهیم.

یادآوری به رییس‌جمهور

نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود یک ماه قبل در وزارت کشور ابراهیم رییسی رییس جمهور را دیدم گفت: در وزارت کشور از فرصت استفاده کردم و به سراغ رییس جمهور رفتم و گلایه کردم که در سفر به پاکدشت قول داده بودید مشکلات تعاونی های مسکن پاکدشت از جمله تعاونی مسکن امیرالمومنین را حل می کنید، اما پس از گذشت نزدیک به یک سال هنوز اتفاقی نیفتاده و انتظار داشتم که پیگیری شود، اما اکنون یک ماه از دیدار رییس جمهور در وزارت کشور می گذرد و هنوز هم اتفاق خاصی نیفتاده است.

بشیری با انتقاد از بی توجهی رسانه ها گفت: رسانه ها به عنوان نماینده اذهان عمومی مسوولیت پیگیری وعده های دولتمردان و مسوولان را دارند. من به عنوان نماینده از هرفرصتی استفاده می کنم تا پیگیر مطالبات مردم باشم و خواسته های مردم را به وزرا و رییس جمهور منتقل می کنم و حتی تذکر می دهم، اما  رسانه ها مسوولیت جدی تری دارند. به شخصه از رسانه هایی که پیگیر مطالبات بر حق مردم هستند تشکر می کنم و قدردان تمامی کسانی هستم که برای تنویر افکار عمومی و رساندن خبرهای درست به مردم زحمت می‌کشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز