خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با رئیس مجلس لبنان:

توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه اولویت اول و فوری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۸۰۰

وزیر امور خارجه توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه را اولویت اول و فوری دانست و تاکید کرد: ایران پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی را ارائه کرد و ضمن پیگیری این ایده، از ابتکارات کشورهای اسلامی حمایت می کند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای خود در بیروت، با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، علاوه بر گفتگو در خصوص تحولات سیاسی لبنان، آخرین وضعیت تحولات غزه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در دیدار با رئیس مجلس لبنان از نقش حمایتی همیشگی بری از مقاومت تشکر کرد و با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش های جاری در روند سیاسی داخلی لبنان، گفت با توجه به جایگاه مهم لبنان در منطقه، ثبات و امنیت لبنان از اولویت های بسیار مهم جمهوری اسلامی ایران است و ایران از استقرار، امنیت و ثبات لبنان حمایت می کند.

وی درخصوص تحولات فلسطین نیز اظهار داشت: طوفان‌ الاقصی یک تصمیم و اقدام کاملا فلسطینی و واکنشی طبیعی به افراطی گری مستمر رژیم صهیونیستی بود.

وزیر امور خارجه حمایت آمریکا و اروپا از جنایات جاری رژیم صهیونیستی در عین اعتراف آنان به افراطی گری نتانیاهو و رفتارهای تحریک آمیز او را، اقدامی غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: دعوت دیگران در منطقه به خویشتنداری از یک سو و حمایت همه جانبه از رژیم غاصب اسرائیل برای ادامه جنایات جنگی از سوی دیگر، رفتاری متعارض و ناقض ادعایی است که می گویند ما خواهان توسعه دامنه جنگ و درگیری نیستیم.

امیرعبداللهیان توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه را اولویت اول و فوری دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این راستا پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی را ارائه کرد و ضمن پیگیری این ایده، از ابتکارات کشورهای اسلامی حمایت می کند.

نبیه بری نیز در این دیدار، آخرین وضعیت روند و تحولات سیاسی لبنان را مورد اشاره قرار داد.

وی با تشکر و اعلام حمایت از تلاش ها و ابتکار عمل سیاسی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مردم غزه، ابراز داشت: آنچه در غزه در حال رخ دادن است، غیرقابل باور است و رژیم صهیونیستی کشتارهای بیرحمانه ای را در حق کودکان و زنان و سالخوردگان و همه شهروندان و نیز زیرساخت‌ها و اماکن عمومی و درمانی و نیز مساجد غزه انجام می دهد که باید این روند متوقع شود.

وی حمایت از فلسطین را مسؤلیتی همگانی و مسئولیت همه کشورهای اسلامی دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز