خبرگزاری کار ایران

کاظمیفرد:

سامانه‌های جدید دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۵۱۴

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: سامانه تنظیم (سامانه نوبت‌دهی) که به صورت پایلوت در تهران آغاز به کار کرده است و در هفته‌های آتی شاهد رونمایی آن خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، همایش سراسری نمایندگان استانی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور با حضور محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و مدیران ارشد این مرکز، مدیر عامل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی  و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برگزار شد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این همایش با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید ارتقا پیدا کنند، گفت: اولویت‎مان باید ارتقای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در خدمت رسانی به مردم باشد و اگر آن را ارتقا ندهیم دچار چالش می‌شویم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان بزرگترین همکار بخش خصوصی قوه قضاییه نقشی مهم و کلیدی در برطرف کردن برخی از مشکلات دارند، گفت: در حال حاضر بیش از  ۱۲۰۰دفتر و بیش از ۵۰۰۰ کارمند در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مشغول به کار هستند و توانستند موفقیت‌های مناسبی در زمینه ارائه خدمات به مردم کسب کنند.

کاظمی‎فرد با تاکید بر اینکه از سال گذشته اقداماتی را برای رفع شلوغی دفاتر آغاز کردیم و راهکار‌هایی را اتخاذ کردیم که در سایه آن بتوانیم شلوغی دفاتر را کاهش دهیم، گفت: سامانه تنظیم (سامانه نوبت دهی) که به صورت پایلوت در تهران آغاز به کار کرده است و در هفته‌های آتی شاهد رونمایی آن خواهیم بود در راستای توجه به وقت مردم و کاهش مدت زمان حضور افراد، تسریع در کار‌های مردم، از بین بردن معطلی مراجعه کننده و جلوگیری از اتلاف وقت فرد آغاز به کار خواهد کرد. در این سامانه فرد به صورت آنلاین و بر خط می‌تواند شلوغی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را مشاهده کند و با توجه به محدوده جغرافیایی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خلوت را انتخاب کند.

وی در ادامه با بیان اینکه  اقدام  دیگری که در راستای در راستای خدمت به مردم بزودی شاهد رونمایی از آن خواهیم بود سامانه تقسیم سهام عدالت متوفیان یا همان سامانه تسهیم است، تاکید کرد: اطلاعات انحصار وراثتی موضوعی مهم در تقسیم قهری سهام عدالت است. اقدامات متفاوتی  در این زمینه صورت گرفته است و بزودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود. ارائه خدمات غیرحضوری دفاتر یکی از اقدامات مهم دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است و  فرد می‌تواند از راه دور و از منزل یا از محل کار خود درخواست خود را به دفتر ارائه دهد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی باتوجه به شرایط و با توجه به نیاز‌ها و درخواست‌های مردم به روز رسانی و اصلاح می‌شود، گفت: در حال حاضر خدمات متفاوتی را در کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ایجاد کردیم و خدمات دیگری با توجه به نیاز‌های مردم به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اضافه می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز