خبرگزاری کار ایران

ذوالنوری در پاسخ به تذکر آصفری:

سازمان برنامه و بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چاره‌اندیشی کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۶۵۱

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر آصفری درخصوص لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون تلفیق برای این موضوع چاره اندیشی کند.

به گزارش ایلنا، محمدحسن آصفری در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۱۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: حفظ قدرت خرید بازنشستگان دستور مقام معظم رهبری است. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یک مسئله جدی است که روز گذشته مطرح و قرار شد امروز مجدداً در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم اراک و خنداب در مجلس یازدهم تصریح کرد: نباید طوری پیش رویم که بررسی برنامه هفتم به پایان نزدیک شود و ما هنوز به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان ورود نکرده باشیم.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در برنامه ششم توسعه همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین شکاف عمیقی داشت. برنامه ششم تاکید داشت که متناسب سازی به نحوی باشد که فاصله حقوق بازنشستگان و شاغلان ۱۰ درصد باشد. بخشی از این امر در دولت گذشته انجام شد، اما لایحه ای که در دولت قبل ارائه شد، دولت جدید پس گرفت.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: در حال حاضر نیز این موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع شده، لذا خواهش ما این است که اگر دولت پولی برای افزایش حقوق شاغلان دارد، باید حقوق بازنشستگان را به تناسب افزایش دهد. بازنشستگان نباید مغفول باقی بمانند، لذا خواهش من از رئیس و اعضای کمیسیون تلفیق و همچنین سازمان برنامه و بودجه این است که این مشکل در کمیسیون چاره‌اندیشی شود تا بازنشستگان و پیشکسوتانی که کشور مدیون آنهاست، مغفول واقع نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز