خبرگزاری کار ایران

سالاری در هفتمین کنگره حزب همبستگی:

جریان خالص‌ساز، کوچک‌ترین زاویه با افکار و عقاید خود را برنمی‌تابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۸۵۹

رئیس کمیته برنامه ریزی و راهبردهای جبهه اصلاحات ایران گفت:جریان خالص ساز، کوچک‌ترین زاویه با افکار و عقاید خود را برنمی‌تابد.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری در سخنرانی خود در هفتمین کنگره سراسری این حزب گفت: در شرایطی که احزاب و جریانات سیاسی اصلاح‌طلب و تحول خواه، برای فعالیت آزادانه با انواع فشارها و محدودیت‌ها مواجه هستند و بسیاری از مردم نیز به دلیل مشکلات روزافزون، از گروه‌های سیاسی عبور کرده‌اند، فعالیت و کنشگری سیاسی و اجتماعی به مراتب سخت‌تر از گذشته و وظیفه فعالان سیاسی و اعضای احزابِ منتقدِ وضع موجود، سنگین‌تر و البته ارزشمندتر از قبل شده است. 

وی ادامه داد: امروز با توجه به قدرت گرفتن جریانی که رای مردم را تزئینی می‌داند و در اندیشه استقرار دولت به ظاهر اسلامی است، نه از جمهوریت اثر قابل اعتنایی باقی مانده و نه از اسلام رحمانی، جلوه های قابل اعتنا دیده می شود. 

عضو جبهه اصلاحات ایران اضافه کرد: سیاست یکدست سازی، هم اکنون به مرحله خالص سازی رسیده و جریان پرنفوذ خالص ساز، کوچک ترین زاویه با افکار و عقاید خود را بر نمی تابد و هر گونه صدای منتقد و مخالفی را ذبح می کند. 

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: برخورد خشن با معترضان، صدور احکام سنگین برای بانوان، منتقدان، اصحاب رسانه و فعالان سیاسی، اخراج اساتید دانشگاه، محدودیت زایی برای نهادهای مدنی، تحمیل سبک زندگی و گسترش نگاه قیم مآبانه به مردم، سوءاستفاده از اصل ۸۵ قانون اساسی برای تصمیم سازی در پستوهای تاریک و غیرشفاف، تمایل به مشارکت حداقلی برای انتخاب قطعی گزینه مطلوب، فیلترینگ شبکه های اجتماعی پرمخاطب، قدرت گرفتن هسته های گزینش همچون دهه اول انقلاب، و موارد بسیارِ دیگر، اقداماتی ضدمردمی است که پس از یکدست شدن قدرت و سودای خالص سازی، با شدتی روزافزون دنبال می شود.

وی افزود: شاید به جرات بتوان گفت که در صورت نهایی شدن خالص سازی، بزرگترین و خطرناکترین بحران آتی کشور، حول این پروژه شکل خواهد گرفت. 

رئیس کمیته برنامه ریزی و راهبردهای جبهه اصلاحات ایران ادامه داد: اما سوال مهم این است که در این فضای ملتهب، که با یکه تازیِ اقتدارگرایان و نفوذ آنان در ارکان تصمیم گیری و قدرت همراه شده، و در شرایطی که هرگونه کنشگری سیاسی با کمترین اقبال از سوی مردم همراه می شود، چه باید کرد؟ آیا باید نظاره گر سقوط ارزش ها و نابودی کشور بود؟ آیا برای در امان ماندن از سرزنش ها و به دلیل قِلت همراهان، باید به بازی انحصارطلبان و خالص سازان تن داد تا وطن را همچون زمین سوخته تحویل دهند و زندگی نسل جوان و فردای آیندگان را تباه سازند؟ آیا باید تمام داشته های ارزشمند اصلاحات را، به دلیل سخت شدن امکان کنشگری، به تیغِ تحجر و تمامیت خواهی انحصارطلبان سپرد؟

وی در پایان گفت: امروز کسانی در میدان کنگشری های سیاسی و اجتماعی و نقد وضع موجود حضور پیدا می کنند، که نجات ایران و ایجاد روزنه امید در جامعه و تلاش برای متوقف کردن قطار هیچ انگاری مردم، برایشان هدفی مقدس و ارزشمند است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز