خبرگزاری کار ایران

اوجی در جمع خبرنگاران:

دکل نفتی ناپدید شده در خوزستان متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۴۲۵

وزیر نفت گفت: دکل نفتی ناپدید شده در خوزستان متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست، مربوط به شرکت خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد اوجی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره ناپدید شدن دکل نفتی در خوزستان و ارتباط آن با بابک زنجانی، گفت: این دکل متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست، مربوط به شرکت خصوصی است و مدتی‌ هم این دکل رها بوده است.

وزیر نفت همچنین در رابطه با آخرین وضعیت انتقال اموال زنجانی به وزارت نفت گفت: کارگروهی متشکل از حوزه شرکت‌ملی نفت و دستگاه‌های نظارتی کار را انجام‌ می‌دهند و تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام خبر کشف چهار میدان نفتی و گازی با عملیات اکتشافی سراسر کشور گفت: میزان کشف در حوزه نفت و گاز بالغ بر ۲.۶ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع یعنی هم نفت و هم گاز قابل استحصال طی این دو سال بوده است.

وزیر نفت با بیان اینکه  چهار میدان نفتی و گاز شامل میدان گازی چشمه‌شور در شمال شرق کشور در استان خراسان رضوی، میدان نفتی ایلکان یا ایرکان در استان گلستان، میدان نفتی تنگو و گناوه در استان بوشهر هستند، تصریح کرد: با عملکرد اکتشاف طی ۲ سال فعالیت دولت مردمی چهار میدان نفتی و گازی که حجم نفت و گاز قابل استحصال، ۲.۶ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع است انجام یا کشف شد.

اوجی تاکید کرد: ضریب جایگزینی ۷۸ درصد در بخش هیدروکربن مایع را در دولت مردمی داشتیم. این بدان معنی است که اگر ۱۰۰ بشکه نفت و میعانات گازی تولید شده که این تولید یا برای مصرف و یا صادرات بوده است، ۷۸ بشکه آن توسط کشف‌های جدید جایگزین شده است. همچنین افزایش بیش از ۳۰۰ درصد انجام عملیات لرزه‌نگاری سه‌بعدی نسبت به کل چهار سال دولت دوازدهم را داشته‌ایم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه نظیر عربستان، کویت، امارات و قطر جایگاه نخست اکتشاف را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز