خبرگزاری کار ایران

رئیسی به آفریقای جنوبی و تانزانیا سفر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۱۴۴

دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دو دستورکار "انجام هماهنگی سفر آتی رئیس‌جمهور به آفریقا (آفریقای جنوبی و تانزانیا) و سفر معاون اول رئیس‌جمهور به بلاروس" برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست مهدی صفری با اشاره به اهمیت ارتقای سطح روابط با کشورهای حوزه آفریقا به ویژه آفریقای جنوبی و تانزانیا، بر برگزاری کمیسیون‌های مشترک بین کشورهای این حوزه و پیگیری توافقات انجام شده در چارچوب این کمیسیون‌ها در جهت رشد روابط اقتصادی و تجاری با این کشورها تاکید کرد.

وی با حائز اهمیت دانستن سفر‌ رئیس‌جمهور به آفریقای جنوبی و تانزانیا، از همه دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط خواست با جدیت و برنامه‌ریزی هدفمند اقدامات لازم در جهت استفاده حداکثری از فرصت این سفر به منظور ارزآوری، توسعه صادرات و تنوع‌بخشی به واردات را به عمل آورند.

در بخش پایانی نشست، سفر آتی معاون اول رئیس‌جمهور به بلاروس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در این جلسه با اشاره به پروژه‌های موجود با این کشور در زمینه‌های حمل و نقل، دارو و تجهیزات پزشکی، صادرات خودرو، صدور خدمات فنی و مهندسی، نفت و پتروشیمی و... بر لزوم برنامه‌ریزی و پیگیری دقیق و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه تا اجرایی شدن آن‌ها تاکید کرد.

وی همچنین  ضمن تبیین اهمیت نقش و جایگاه بخش خصوصی در ارتقای کمی و کیفی سطح روابط اقتصادی کشور، از نمایندگان دستگاه‌ها خواست در جهت مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی نسبت به تسهیل مشارکت و ارائه خدمات تشویقی اهتمام ورزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز