خبرگزاری کار ایران

نوش‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

مواضع رئیس‌جمهور درباره هتک حرمت به قرآن اسلامی، انقلابی و قاطع بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۴۴۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نکته مهم در سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره ایشان به موضوع هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی بود، که بیانات ایشان حامل موضعی بسیار قاطع، انقلابی و اسلامی بود.

حسین نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و اهمیت این سفر گفت: سفر آقای رئیس جمهور به اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل یک اتفاق مبارکی بود. این یک فرصتی بود برای بیان مسائل و مواضع و همچنین ارائه تصویر روشنی از وضعیت جمهوری اسلامی و طرح مباحث منطقه‌ای و بین المللی و موضوعاتی که امروز مبتلابه جهان اسلام و جهان بشریت است.

وی ادامه داد: نکته مهم در سخنرانی ایشان اشاره به موضوع هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی بود، که بیانات ایشان موضعی بسیار قاطع، انقلابی و اسلامی داشت.

نماینده مردم ورامین در مجلس تصریح کرد: اینکه قرآن را به عنوان یک کتاب آسمانی و کتاب الهی که جاودان و ابدی و ماندگار است  آتش بزنیم باید بدانیم با آتش زدن این کتاب از بین ‌‌نمی‌رود به جهانیان معرفی کردند اقدام درست و مبارکی بود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان دین اسلام باید بدانند که قرآن در قلب مسلمانان جهان جا گرفته است و امت اسلامی در مقابل چنین جسارت‌هایی سکوت نخواهد کرد اما اگر خدایی نکرده یک روزی همه قرآن‌های مکتوب عالم را بخواهند بسوزانند باید بدانند که جایگاه قرآن در ذهن و قلب مردم مسلمان است و با این رفتارهای غیرعقلانی نمی‌توانند جریان و حرکت نهضت اسلامی را تحت الشعاع قرار دهند، اشاره به مساله قرآن‌سوزی و هتک حرمت قرآن امر مثبتی بود.

نوش‌آبادی در ادامه بیان کرد: به هر حال در این سفر در کنار مباحث مربوط به دیدگاه‌های جمهوری اسلامی که مطرح می‌شود، برگزاری یک سری نشست‌های جانبی و ملاقات هایی با سران دولت ها صورت می‌گیرد که این موارد هم برای توسعه روابط اتفاق خوب و ارزشمندی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون تحرکات جریان‌های معاند و منافقین در جریان سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، گفت: این رفتارها دیگر یک سری اتفاقات نخ نما شده است که همیشه هم بوده و تاثیری روی مواضع جمهوری اسلامی و رئیس جمهوری تاثیری ندارد.

وی گفت: آن‌ها در جریان اغتشاشات و سالگرد حوادث سال گذشته ناکام ماندند و فهمیدند که مردم با آن ها همراهی ندارند و میدان را برای عرض اندام خودشان مناسب ندیدند و تلاش کردند اینگونه یک اقدامی را صورت دهند. بسیاری از این افراد هم مزدور هستند که در ازای دریافت پول در تجمعی حضور پیدا می کنند و توهین می کنند و سعی می کنند یک اقدامی را رقم بزنند اما به صورت کلی منافقین مرده سیاسی هستند و اصلا قابل بحث نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز