خبرگزاری کار ایران

بذرپاش در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

جزئیات شرایط انتشار آگهی املاک در سکوهای مجازی/ هویت ملک و مالک باید از طریق اتصال‌ به سامانه املاک و اسکان تائید شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۲۲۹

وزیر راه و شهرسازی گفت: از این پس فقط مالکان هستند که در صورت احزار هویت خود و ملک‌شان در سامانه املاک و اسکان می‌توانند در سکوهای مجازی آگهی انتشار دهند.

مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سامانه ثبت قرارداد مالک و مستاجر که چندی پیش مطرح شد و این‌که برخی عنوان می‌کنند چنین سامانه‌ای باعث می‌شود قراردادها به صورت زیرزمینی انجام شود و اثربخشی لازم برای کنترل بازار اجاره‌بها وجود نداشته باشد، گفت: این حرف درباره سکو‌های مجازی حمل و نقل هم بیان می‌شد و می‌گفتند اگر آژانس نباشد چه می‌شود؟ اما امروز مشاهده می‌کنید بسیار آرام، ایمن و با کیفیت سکوهای مجازی موضوع حمل و نقل را مدیریت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی خاطر شان کرد: در اربعین هم مشاهده کردیم سکوهای حمل و نقل مجازی واقعا آمدند و کمک کردند و بخش زیادی از بار حمل و نقل را به نوعی ببر دوش داشتند. 

وی با بیان این‌که برای خانه هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اتفاق خوبی هم خواهد افتاد، عنوان کرد: یک بخشی سکوها هستند که انتشار آگهی می‌کردند که از آنها تشکر می‌کنم که اخیرا همکاری خوبی با وزارت راه و شهرسازی و صمت انجام دادند و قرار شد خود مالکینی که خانه‌ها را عرضه می‌کنند، آنها را در این سامانه منتشر کنند.

بذرپاش یادآور شد: بعضاً خانه‌هایی که انتشار آگهی‌شان صورت می‌گرفت، خانه‌‍‌های واقعی نبودند و این امر خود منجر به قیمت‌سازی کاذب می‌شد که این‌خانه‌ها را یا املاک می‌‍‌گذاشتند و یا هر شخصی که می‌توانست این کار را انجام دهد. 

وی تاکید کرد: مقرر شد هویت مالک از طریق اتصال‌شان به سامانه املاک و اسکان احراز شود و آنهایی که اتصال‌شان در سامانه املاک و اسکان صورت گرفت و هویت ملک و مالک تائید شد، آن وقت بتوانند انتشار آگهی را انجام دهند. این کار هم به این دلیل است که بتوانیم مدیریت بهتری بر بازار داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز